וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכחת המוסר של הרב פינטו: "משהו עמוק ויסודי משתנה בעולם"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 8:15

לכבוד ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, שלח האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו דברים לתלמידיו: "הנה נכנסים לזמן המיוחד של בדק הבית, וביותר השנה שרואים איך הקדוש ברוך הוא משנה את כל הכללים שידענו בשנים האחרונות"

היום, ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, בו כולנו עושים חשבון נפש ובדק בית על השנה שעברה עלינו. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, התייחס בדברים ששלח לתלמידיו לשנה החולפת, בה העולם כולו חווה טלטלות.

"הנה נכנסים לזמן המיוחד של בדק הבית, חודש אלול", כתב הרב פינטו, "וביותר השנה שרואים איך הקדוש ברוך הוא משנה את כל הכללים שידענו בשנים האחרונות. רואים איך הקדוש ברוך הוא משנה עיתים ומחליף את הזמנים, ואין יודעים מה ילד יום, וכל המהות של החיים נהייתה מהות מורכבת".

"כמה שהעולם חשב שבכוחו להגיע ולפעול ולשנות סדרי מעשה בראשית, הקדוש ברוך הוא שינה את כל היוצרות. ומי שחכם ועיניו בראשו, מבין שמשהו עמוק ויסודי משתנה בעולם, וכאשר דברים משתנים מהיסוד מהר מאוד ואדם נשאר מאחור ולא יודע להתעורר בזמן, ימצא את עצמו מאחור עם שברון הנפש והלב, ואיבוד המהות של החיים".

הרב פינטו. שובה ישראל,
זמנים מיוחדים. הרב פינטו/שובה ישראל

הרב פינטו המשיך: "על האדם ללכת לסדקים ולתקן אותם, ולא לצבוע את הסדקים. הצביעה החיצונית אינה מחזקת את הבנין אלא רק נותנת אשליה ודמיון שהכל על הצד הטוב, וזו עצת היצר הרע. "הִכּוֹן לִקְרַאת אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל" האדם צריך להכין את עצמו וליישר את עצמו בצורה הנכונה שמהשמים רומזים לנו".

"שנים שהקב"ה מרמז לעולם להשתנות, והסדקים הלכו והעמיקו בעולם הכללי בבין אדם לחברו, בבין אדם למקום. והבנין נצבע ושוב נצבע ונשאר בנין רעוע, אבל צבוע יפה. כלפי חוץ הכל נראה יפה וטוב, אבל הכל רעוע, וחודש אלול השנה הוא חודש אלול בעל משמעות חשובה ביותר".

האדמו"ר הוסיף כי "ההכנה של אלול של השנה ויום הדין היא משמעותית על עתידו של הבנין הכללי. ולכן עלינו לא להמתין לראש השנה ויום הכיפורים ואז להתחיל את השיפוץ והתיקון של הבנין, עלינו מ-א' באלול לעשות בדק בית, לתקן את כל הסדקים, וגם במקום שיודעים שזה רק צבע חיצוני ומאחרי הצבע יש סדק, עלינו לקלף את הצבע החיצוני ולתקן את הסדק".

"וכך רגע רגע, שעה שעה בחודש אלול, עלינו להכשיר את הבנין, שניכנס לראש השנה עם בנין יציב חזק ומתוקן. נשתדל בכל הכח לקבל את מצות התשובה, לנצל כל רגע בצורה נכונה, וכך נזכה לאור חדש על ציון תאיר", כתב הרב פינטו לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully