וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחמים וסליחות: זו התפילה שכדאי לכם להתפלל החודש

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 13:54

אנחנו כבר בחודש אלול וזה הרגע להתכונן לימים הנוראים. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר כי ראוי לעשות תשובה, תפילה וצדקה בכל יום והציג את התפילה שעלינו לומר במהלך החודש. הנה דבריו המלאים

אנחנו כבר בעיצומו של חודש אלול, הידוע גם כחודש הרחמים והסליחות וזה הזמן להתכונן לימים הנוראים. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הסביר בהנהגות לימים הנוראים כי ראוי בכל יום לעשות מעט תשובה, תפילה וצדקה.

וכך כתב האדמו"ר: "הובא בספר מועד לכל חי (יא' ז') בשם אור המאיר, שישתדל כל אדם על כל פנים עתה בחודש אלול - קודם ראש השנה, לקיים אפילו קצת בתשובה ותפילה וצדקה כראוי ונכון לו, בכדי שלא יבוש מלהרים ראש לומר ותשובה ותפילה וצדקה. ולבד מזה ידע אדם נאמנה, תועלתו הגדולה והנשגבה שגורם עתה עם התשובה התפילה והצדקה לחלץ נפשו וכל העולם ממות, עד כאן לשונו".

"הנה עוד הובא בספר מועד לכל חי (ט) בשם עמודי שמים וזה לשונו: אלול בגימטריא בינה. שמשם באה התשובה ולבבו יבין ושב ורפא לו, עכ"ל".

גברים יהודים מתפללים בשקיעה. ShutterStock
חודש הרחמים והסליחות/ShutterStock

עוד כתב כי "הנה אדם שיש לו בן או אח שנטה מדרך טובה לדרך רעה - מובא בספר קמח סולת (דף טז עא) ומביאו במועד לכל חי לרבי חיים פלאג'י זצוק"ל (יא, יא) וז"ל: כתב בספר תפילה לדוד (אות ריב) וזה לשונו: כתב רבנו האר"י הקדוש זצוק"ל (שער הייחודים דף כג עג) דמי שיש לו בן או אח או קרוב אחר ח"ו שנטה מדרך טובה לדרך רעה או שהלך לתרבות רעה, יתפלל בתפילת שמונה עשרה בברכת "השיבנו" זה הנוסח ואז מובטח שיהפוך לבו לטובה בעזרת השם".

"וצריך להתפלל על כל פנים שלושים יום ערב ובוקר וצהריים, ובפרט בימי אלול שאז הוא עת רצון. ומכל שכן על עצמו שצריך שיתפלל שיהפוך לבו לטובה, וזה לשונו: הֲשִׁיבֵנוּ אָבִינוּ לְתוֹרָתֶךָ, וְקָרְבֵנוּ מַלְכֵּנוּ לַעֲבוֹדָתֶךָ, וְהַחֲזִירֵנוּ בִתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה לְפָנֶיךָ".

"יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי שֶׁתַּחְתּוֹר חֲתִירָה מִתַּחַת כִּסֵּא כְבוֹדֶךָ, וּתְקַבֵּל בִּתְשׁוּבָה אֶת כל פושעי ישראל ובכללם תחזירני אני (פלוני בן פלוני) בתשובה שלמה לפניך, כִּי יְמִינְךָ פְּשׁוּטָה לְקַבֵּל שָׁבִים בָּרוּךְ אַתָּה ה', הָרוֹצֶה בִתְשׁוּבָה".

"ומובא בספרים הקדושים שיועיל גם כן תפילה זו להתקבל תפילתו, כמו שאמרו (פרק ג דתענית כג ב) בעובדא דאבא חלקיה דקדים לסליק עננא מזויתא דדביתהו. ואמרו שם בגמרא, משום דבריוני שכיחי בשביבותיה, איהו קא בעי רחמי עלייהו דלימותו, ואיהי בעי רחמי דלהדרו בתשובה והדרו. ומטעם זה כתב עוד שם, דאף מי שלא נהג לומר תפילה זו בשאר ימים, על כל פנים בין ראש השנה ליום הכפורים צריך לאומרו, עד כאן לשונו", הביא הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully