וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודי נדהם: מי הניח בכל בוקר 1,000 דולר מחוץ לבית הכנסת?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 14:35

גם כשאנו מקיימים מצווה, צריך להישמר ולנהוג בחוכמה כי מאחוריה יכול להסתתר היצר הרע, שמספר לנו בדיות ושקרים. הרב יאשיהו פינטו הסביר את הדברים באמצעות שני משלים מעניינים. צפו בדבריו

צריך להתנהג בחוכמה רבה גם כשמקיימים מצוות, כי לפעמים אדם מקיים מצווה ומי שעומד מאחוריה הוא בכלל היצר הרע. בתחבולות, הוא מנסה לפעמים להפיל את האדם ומתחבא לשם כך מאחורי תחפושת של מצוות.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, האריך בנקודה זו בשיעורו האחרון שמסר בישיבת "שובה ישראל" במנהטן והדגים את הדברים באמצעות משל על אדם אכזר, שהיה לו צאן רב. בכל יום הוא נהג לשחוט עז או כבש ולאכול, עד שהכבשים והעיזים היו בורחים ממנו באימה בכל פעם שהיה מתקרב.

לבסוף, אותו אדם מצא תחבולה וסיפר לכל עז וכבש שהם בכלל חיות אחרות. לאחדים הוא אמר שהם בני אדם. כך, הבהמות השתכנעו מדבריו ולא היו בורחים ממנו גם כשהמשיך לקחת אותם לטרף וזאת מחמת העובדה שהן האמינו לו שהן לא עיזים וכבשים והרגישו שאין להם ממה לחשוש.

כך גם אנחנו מול היצר הרע - צריך להכיר מה הוא ולא להאמין לסיפורי בדיות. הרב פינטו הוסיף בנושא משל אחר, על אדם שמצא 1,000 דולר מחוץ לבית הכנסת, בכל בוקר לאחר התפילה. צפו בדברים המלאים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully