וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטלטל": עם הטלית והתפילין בתוך ענן עשן ואש

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 10:11

אחד התושבים שנאלצו לעזוב את בתיהם באזור ירושלים בשל השריפה המשתוללת במקום כתב לעיתונאית סיון רהב מאיר, שפרסמה את דבריו בדף הפייסבוק שלה

שריפה בבית מאיר באזור ירושלים 15 באוגוסט 2021. מד"א
השריפה בבית מאיר/מד"א

השריפה המשתוללת בהרי ירושלים גרמה לנזקים רבים. בתים ובתי עסק נשרפו כליל ואלפי אנשים נאלצו לעזוב את ביתם ולמצוא מחסה מסופת האש. לרבים מהם היה זה זמן של חשבון נפש.

דוד סעדה, תושב היישוב בית מאיר, שירטט את הרגעים הדרמטיים - עת נאלץ לעזוב את ביתו ולהשאיר הכל מאחור. באותם רגעים הוא הבין מה באמת חשוב ואת הדברים כתב לעיתונאית סיון רהב מאיר, שפרסמה אותם כלשונם בדף הפייסבוק שלה:

"שלום סיון, כאן דוד סעדה. אשתי ואני עברנו לא מזמן למושב בית מאיר, והיום ברחנו ממנו, בשריפה הגדולה בהרי ירושלים. קשה לתאר את התחושה כשאתה רואה עננים של עשן מחוץ לבית שלך, ואומרים לך שאתה צריך להתפנות, ואתה מתחיל לשאול את עצמך: מה חשוב לי לקחת? כל החיים מתנהלים על מי מנוחות, ופתאום יש לך כמה שניות בודדות לשאול: מה יקר ערך בעיניי? זה מצב הישרדותי, מפחיד. אמרתי לעצמי שייתכן שאני יוצא מכאן עם כמה חפצים, ואז חוזר למציאות שבה כל הרכוש שלנו התכלה ואבד.

אז כשאני משחזר עכשיו את אותן שניות, מה לקחנו איתנו בסוף? טלית ותפילין, כמה ספרי קודש וספרים של רבי נחמן, את הגיטרות ואת החתולות, ויצאנו בבהלה לרכב, תוך שאנחנו מוודאים שגם השכנים מסתדרים. נסענו בתוך ענן עשן, כשלהבות מאיימות לשרוף לנו את הבית. ברוך השם, אנחנו בסדר, נמצאים אצל אמא של אשתי, וגם הבית בסדר. לכאורה לא קרה כלום, אבל זה היה ממש מטלטל. קיבלנו חתיכת 'ניעור' לחודש אלול: מה באמת חשוב לך בחיים?".

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • שריפה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully