וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו תוקף: "אין פשרות בכשרות. לברוח מהן כמו מאש"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 7:37

על רקע רפורמת הכשרות המוצעת, שיגר ראש אבות בתי הדין במרוקו אגרת לתלמידיו בה כינה את אלו שלטענתו פועלים כנגד ההלכה: "שועלים קטנים - מחבלים בכרמים"

על רקע רפורמת הכשרות של המשרד לשירותי דת והתנגדותה העזה של מועצת הרבנות הראשית, כמו גם הניסיונות לבצע שינויים בכשרות היהודית בגולה, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו תקף בחריפות את אלו שלטענתו פועלים בניגוד להלכה וכינה אותם "שועלים קטנים - מחבלים בכרמים".

באגרת ששיגר אמש (שלישי) לתלמידיו כתב הרב פינטו, המשמש כראש אבות בתי הדין במרוקו, כי בכל הקשור להלכה ולכשרות אין מקום לפשרות: "נחדד בנפשנו בקבלה גמורה, אין פשרות בהלכה ואין פשרות ביסודות התורה".

בשנים האחרונות פועל האדמו"ר הרב פינטו על מנת להרחיב את גבולות הכשרות במרוקו, כדי לאפשר לאלפי בני הקהילה ולמאות אלפי התיירים המבקרים במדינה לאכול אוכל כשר למהדרין.

הרב פינטו. יח"צ,
מתנגד לשינויים המוצעים. הרב פינטו/יח"צ

"זה דור קשה שרוצים להביא את העולם פשרות בטענות שונות ומשונות. הקידמה, השינוי של העולם. אבל עלינו לדעת, חדש אסור מן התורה וכל פשרה בתורה, בהלכה, בכשרות, גוררת פשרות יותר קשות", הוסיף הרב פינטו בחריפות באגרת ששיגר לתלמידיו.

לדבריו, "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, אך במתי מעט, אלה שמסרו נפשם שלא להתפשר, רק הם שמרו על קיום עם ישראל. היכן שדורשים מהאדם פשרות, מצוה וחובה עליו לברוח כמו מאש מהמקום הזה, כי סופו להחריב ולא יישאר ממנו פליט ושׂריד".

ראש אבות בתי הדין במרוקו הוסיף באגרתו כי "כבר מצאנו קהילות שלמות שהלכו בדרך הפשרות ולא נשאר מהם שּׁם ישראל. בני ישראל נגאלו ממצרים על שלא שינו שמם, לשונם ומלבושם. והיכן שנכנסים לנהל את התורה וההלכה אנשים שרחוקים מהתורה, כח הפועל בנפעל, ומחריבים כל חלקה טובה, והשועלים הקטנים המחבלים כרמים הם באים על עונשם ראשונים", הוסיף בחומרה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully