וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסוד חשוב: הדרך לחיים טובים עוברת במחשבות שלכם

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 12:50

ככל שמתקרבים הימים ליום הדין, עלינו להסיר את המחשבות הבעייתיות ולדבוק בעשייה של טוב - כך הסביר לתלמידיו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בדברים שכתב לקראת ראש השנה: "הקב"ה ברא את העולם להיטיב עמו ולא חס וחלילה לצער את האדם"

ראש השנה ממשש ובא ועלינו לדעת יסוד גדול בחיים, כך כתב אמש (ראשון) האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, לתלמידיו. לדבריו, הקדוש ברוך הוא ברא את העולם להיטיב עם העולם ולא חס וחלילה לצער את האדם.

הרב פינטו המשיך והסביר: ונחשוב בדעתינו כמה טוב הקדוש ברוך הוא עושה עם כל אדם ואדם מהרגע שהתינוק נולד, כמה חסד ורחמים. וכך כל אדם מרגע שמתעורר בבוקר כמה חסד ורחמים. אבל האדם גדל בפחד ובהרגשה ומחשבה שהקדוש ברוך הוא מעניש על כל דבר ומידת הדין קשה. אך אם נצייר בדעתינו כל יום וכך כל חיינו, כמה טוב לעומת רע עבר כל אחד, אין אנו יכולים להודות ולהלל ולשבח את הבורא על החסד והטוב אשר גמלנו.

וכך האדם נכנס למצב מסוכן ביותר, שכל היום הוא דן ושופט את עצמו: עוד מעט יהיה רע, עוד קצת הכל יפול, עוד קצת הכל יחרב חס וחלילה, ועם המחשבות הקשות והשליליות של האדם הוא גורר ומביא על עצמו את כל הרע. הוא שופט את עצמו, דן את עצמו, ודאי שצריך לחיות בחרטה ותשובה, אבל חייב לדחות את כל המחשבות הקשות והרעות שבאות לאדם. כי ידע האדם אלו מחשבות של היצר הרע להפיל את האדם ולהביא על האדם את כל הרע, ועל זה אמרו רבותינו: "וַאֲשֶׁר יָגֹרְתִּי יָבֹא לִי".

גבר שמח. ShutterStock
תחשבו טוב, יהיה טוב/ShutterStock

ולכן גם ביום הדין, אם נכנסים לאדם מחשבות רעות, עליו לדחות אותם מיד ולא לשקוע בהם, "כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵאלֹהִים הוּא" הדין והמשפט הוא של הקב"ה ואתה אל תיכנס בחשבונות שמים בשעת המשפט, הוסיף הרב פינטו.

אתה תחזק את עצמך בתורה, במצות ובמעשים טובים, ותוסיף זכויות ואל תיכנס איך המשפט, מה יהיה במשפט, הַשְׁלֵךְ עַל ה' תוסיף מעשים טובים בלי מחשבות, בלי פחדים, בלי דמיונות, תתרכז במה אתה יכול להועיל באמת למשפט ולדין ולא תשקע בעצת היצר הרע. כי זה דרכו של היצר הרע, לשאוב את האדם לייאוש ולמחשבות המביאות על האדם חורבן והרס.

ולכן, כתב הרב פינטו לתלמידיו, ככל שמתקרבים הימים ליום הדין, על האדם להסיר המחשבות הבעייתיות ולדבוק בעשייה של טוב, כי רק כך ינצח האדם את היצר הרע ויכתב לחיים טובים, בספר הצדיקים והחסידים לחיים טובים ולשלום.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully