וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קורה השבת: סגולה למחיקת כל הרע

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 11:29

פרשת השבוע, פרשת "כי תבוא" אותה נקרא ביום שבת בבית הכנסת, יכולה להעלים מחיינו את הקללות והצרות. הנה דבריו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, על הפרשה

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת "כי תבוא", שמסוגלת למחיקת כל הקללות והרע שצריכים לבוא על האדם. וכך כותב האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו:

בפרשת השבוע הזו אומרים רבותינו הקדושים, יש סגולה גדולה שהאדם יינצל מכל הדברים הקשים והרעים שהיו צריכים להיות לו במשך השנה.

כך הגמרא אומרת (מגילה לא:) ר' שמעון בן אלעזר אומר עזרא תיקן להן לישראל שיהו קורין קללות שבתורת כהנים קודם עצרת ושבמשנה תורה קודם ר"ה, מאי טעמא אמר אביי ואיתימא ריש לקיש כדי שתכלה השנה וקללותיה. עזרא הסופר חילק את התורה לפרשות בצורה כזו שהקללות הראשונות שיש בתורה יהיו לפני חג השבועות, והקללות השניות שיש בפרשת השבוע יהיו לפני ראש השנה.

גבר נרגע נושם אוויר. ShutterStock
מוחקים את הרעות והקללות/ShutterStock

וכתוב בספרים הקדושים מתי שהאדם הולך לבית הכנסת בשבת קודש פרשת "כי תבוא" ושומע את הבעל קורא שקורא את הקללות שבפרשה, אם אותו אדם חושב בדעתו שכל הקללות שקוראים בתורה אם ח"ו היו צריכים לבוא עליו ולהיות לו דבר רע מהם, על ידי הקריאה שקראו אותם בתורה פה נגמר כל הרע והקללות.

אומרים רבותינו, כל רע וכל דבר של הקללות שהיה צריך להיות לאדם תכלה שנה וקללותיה, פה זה מסתיים בקריאה של הבעל קורא ומפה ולהבא כותבנא לטבא, מפה ולהבא הדברים יתחילו בצורה נכונה ובצורה טובה.

לכן, כל אחד ישתדל בכל כוחו בשבת קודש לנקות את כל הרע בקריאת התורה ולמחוק את הכל, וכל מה שהחזן קורא בתורה, בזה נגמר ומפה ולהבא כותבנא לטבא ומתחילים זמן ותקופה חדשה, נכנסים לשנה החדשה בכוחות נפש חדשים ושכל הרע סיימנו אחורה ומתחילים בטוב קדימה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully