וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטיט: אביתר בנאי מתכונן לימים הנוראים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 13:56

במסגרת "צמאה" - מיזם מוזיקלי המחדש ניגונים חסידיים עתיקים, מבצע הזמר והיוצר המפורסם את "ונסלח", בנעימה מיוחדת שהלחין החזן בעיירה ליובאוויטש, ר' יחיאל הלפרין, כפי שנהוג לשיר בחסידות חב"ד. האזינו

הזמר והיוצר אביתר בנאי מבצע את "ונסלח" במסגרת "צמאה" - מיזם מוזיקלי המחדש ניגונים חסידיים עתיקים. כעת יוצא "ונסלח" בנעימה מיוחדת שהלחין החזן בעיירה ליובאוויטש, ר' יחיאל הלפרין.

תפילת "כל נדרי" מעבירה רטט בלב כל יהודי. לא משנה מי אנחנו, איך אנחנו נראים, באלו דעות אנחנו מחזיקים, מה עשינו ומה לא עשינו - עכשיו כולנו עומדים בבית הכנסת ומתחברים לנקודה היהודית העמוקה והפנימית ביותר שבמעמקי נפשנו.

יום הכיפורים מביא עמו את הסליחה והמחילה מפני שהוא מרים אותנו לנקודה שמעבר לחטאים ולמשוגות. הוא חושף את הקשר הבלתי-ניתן לניתוק בין היהודי לבין הבורא. את הנקודה שבה כולנו בעצם יהודים חמים, טהורים, מלאי אהבה לבורא העולם.

תפילת "כל נדרי" מבטאת את ההשתחררות מהקשרים שכבלו אותנו במהלך השנה שחלפה. אנו מתירים את הנדרים, מתירים ופותחים את התסבוכות, משחררים את הפקעות שבהן נכרכה נפשנו. מעכשיו איננו כבולים עוד. אנחנו פותחים דף חדש ומתמלאים תקווה לשנה טהורה ונקייה יותר.

בסיום "כל נדרי" מכריזים החזן והקהל שלוש פעמים את הפסוק "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם, כִּי לְכָל הָעָם בִּשְׁגָגָה".

בחסידות חב"ד שרים את "ונסלח" בנעימה מיוחדת שהלחין החזן בעיירה ליובאוויטש, ר' יחיאל הלפרין. בלחן זה עולים בכל פעם לרובד עמוק ופנימי יותר.

הוקלט באולפן של נאור כרמי מיקס: תמיר מוסקט מאסטרינג: ארן לביא מקהלה: יודי ספרנוביץ יוסי כרמי ארי סגל אושר טסלר יוסי נאון.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully