וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימים הנוראים בצל הקורונה: מתחזקים מהבית

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 11:31

צעירי חב"ד מחלקים כמיליון ערכות למשפחות שמעדיפות לקיים את ראש השנה ויום הכיפורים בביתן, בשל ההתפשטות המחודשת של הקורונה. בערכות אפשר למצוא טליתות ומחזורים מרהיבים והכל מונגש ובשפה עכשווית. כמו כן, בכל עיר יוקם "בית כנסת פתוח"

הימים הנוראים בפתח: בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, רבים חוששים להתקהל בבתי הכנסת ומעוניינים להישאר בביתם.

תחת הסלוגן "לבוא נקי, להתחבר מחדש", מחלקים בימים אלה שלוחי חב"ד בישראל את ערכות ראש השנה ויום הכיפורים. כמיליון ערכות, בהן טליתות ומחזורים מרהיבים ומונגשים עם קטעי הסבר, יחולקו למשפחות והן מעבירות את תכני ואווירת היום הקדוש בשפה עכשווית.

מטרתה של הערכה היא לאפשר את קיום החגים כהלכתם בבית, גם אם החלטתם הפעם לא לקפוץ לבית הכנסת.

בצעירי חב''ד, הארגון היציג של שלוחי חב"ד בישראל, אומרים כי "בצל התגברות התחלואה והגבלות אפשריות, מסתמן כי יהודים רבים יציינו את יום כיפור בבית. וכמו תמיד, תפקידה של חב"ד לתת את המענה היהודי להתמודדות בצל הנגיף".

לצד הערכות המיוחדות, חב"ד תפעיל השנה את פרויקט "בית הכנסת הפתוח", כאשר בכל עיר ועיר יוקמו על ידי שלוחי חב"ד מתחמי ענק שיוכשרו לתפילה מחוץ לבתי הכנסת.

יהודי תוקע בשופר. ShutterStock
איך נציין את הימים הנוראים השנה?/ShutterStock

לטענתם גורמים בחב"ד, בחסידות מנסים לראות את הטוב שבכל סיטואציה. "עצם העובדה שהנגיף גורם לכך שיוקמו מתחמי תפילה מחוץ לבתי הכנסת, מוביל לאלפי יהודים שהכניסה לבית הכנסת הרתיעה אותם עד היום לבוא בשערי היכלי התפילה, להגיע למתחמי בית הכנסת הפתוח ולהתחבר לתפילה ולאווירה המיוחדת של בית חב"ד באוויר הפתוח".

ארגון צעירי חב"ד הודיע בתחילת השנה על יציאתה לשליחות של משפחת השלוחים 1,000, שהצטרפה למערך האדיר של שליחות חב"ד בישראל.

בשנים האחרונות תנועת חב"ד הפכה להיות אחד הגורמים המשפיעים ביותר בציבוריות הישראלית. רבים מצביעים על חב"ד ובתי חב"ד כמי שהביאו את השינוי הדרמטי וכניסת המסורת שנעשה בקרב האומנים ואנשי התרבות בישראל ובכלל במהפך שמתקיים בלמעלה מעשור שנים האחרון בו הפך הציבור היהודי בישראל למסורתי יותר ויותר.

ארגון צעירי חב"ד כיום פרוס בכל שכונה בישראל עם למעלה מאלף משפחות שלוחים, וכ-120 בתי הספר של חב"ד בחלקם פונים במוצהר גם לציבור החילוני המסורתי שמגיע בהמוניו.

מי שעומד היום בראש הארגונים המרכזיים של חב"ד בישראל ומי שעומד מאחורי מיזמי הענק של חב"ד הוא ראש מפעל השליחות ויו"ר חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב. הרב אהרונוב זוכה להערכה רבה מהציבוריות הישראלית ובין היתר גם קיבל תעודות הערכה ממשלות ישראל על פועלו ופועלם של שלוחי חב"ד בארץ ובעולם.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully