וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוח מיוחד": העוצמה והסגולה של השבת האחרונה של השנה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 9:50

רגע לפני הימים הנוראים, כדאי שתדעו שכאשר מתנהגים בדרך השם בשבת קודש שנועלת את השנה החולפת, יש לכך השפעה גדולה ותיקון לכל השבתות שקדמו לה באותה שנה. הרב פינטו מסביר ומרחיב בנושא זה - הנה דבריו

השבת הקרובה, פרשת ניצבים, היא השבת האחרונה של השנה. כל המהות וכל התיקון של כל השבתות של השנה נמצאים בשבת זו. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מסביר כי כאשר האדם מתנהג בדרך השם, בדרך הנכונה והראויה בשבת קודש זו, זה משפיע שפע גדול ומתקן את כל השבתות שהיו אחורה במשך כל השנה כולה.

הרב הרחיב במעלת השבת וכתב: וידוע ששבת היא מקור הברכה כולה, ואם השבת היא בדרך טובה ונכונה, אז גם המהות של כל השבוע כולה מתוקנת ועולה לרמה גבוהה בפני הקב"ה. כל המהות של ראש השנה יונקת משבת קודש זו ואם בשבת נהיה בקדושה וטהרה, ברוממות הנפש גדולה בקב"ה, אז אנחנו משפיעים שבראש השנה גם כן יהיו לנו השפעות וכוח גדול ביותר ונוכל לעלות לדרגות הגבוהות ביותר בראש השנה.

ראש השנה זה יום המשפט, ממשיך האדמו"ר הרב פינטו, יום הדין שבו כל מהות החיים של האדם עוברת לפני הקב"ה ביום ראש השנה, לכן אם בשבת קודש זו האדם ידע בקדושה וטהרה איך להתנהג ולעשות, אז הוא יתקן את כל השבתות של השנה שעברו וגם נותנים כוח לשבת זו להשפיע לכל השבוע שבא עלינו לטובה, לראש השנה ועשרת ימי תשובה, בכוח השבת הקדושה הזאת להשפיע השפעה גדולה על כל הימים הקדושים שבאים עלינו לטובה.

קבלת שבת. ShutterStock
שבת שחשוב להקפיד בה יותר מתמיד אפילו/ShutterStock

לכן, הוסיף האדמו"ר, נשתדל בשבת קודש הזו בדבקות גדולה וכוח גדול בעבודת השם, כל רגע שיודעים לנצל בשבת ההשפעה שלו השפעה עצומה שאין לה שני. כמו שאומר רבנו הבן איש חי (בן איש חי ש"ב, שמות) שכל שעה של לימוד תורה בשבת קודש יש לה השפעה כמו אלף שעות של יום חול בשבוע.

וככל שהאדם דבק בקב"ה בשבת קודש, כך יש לו השפעה לכל השבוע כולו להיות מושפע בקדושה וטהרה. ואומרים רבותינו הקדושים אדם שמקפיד טוב בשבת, הוא מכניע את היצר הרע למשך כל השבוע כולו, כל השבוע היצר הרע פחות חזק בזכות שבת קודש. כל דבר של קדושה שהאדם פונה ומתנהג במשך כל השבוע, זה מההשפעה של שבת קודש שמשפיעה השפעה גדולה לטובה ולברכה.

הרב פינטו הוסיף וכתב על מעלת קריאת ספר דברים בשבת: ברוך השם, יהודים קדושים וצדיקים בק"ק "שובה ישראל" שמקפידים בקריאת ספר דברים בשבת קודש, רואים ישועות גדולות וכוח גדול שאי אפשר לשער ולתאר. כל יום אנחנו מקבלים הודעות מאנשים שנושעו וראו אור גדול, וגם אנחנו באופן אישי בהרבה עניינים לא פשוטים ראינו ישועה גדולה בזכות ספר דברים. ביותר שימח אותנו הדבר שמחה גדולה, לראות אשה שיותר מחמש עשרה שנים לא היו לה ילדים והייתה בצער גדול, ועכשיו בדרך טבע בזכות הקריאה של ספר דברים נפקדה בזרע בר קיימא. הכוח של ספר דברים, רעיא מהימנא משה רבנו משפיע שפע גדול ביותר וזה כוח גדול ביותר, כוח מיוחד שאין לו שני.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully