וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך מטלטל: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בגילוי לב נדיר

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 8:52

במהלך מעמד הנחת התפילין שנערך לבנו מאיר אליהו במנהטן בשבוע שעבר, גולל מנהיג ישיבת "שובה ישראל" וראש אבות בתי הדין במרוקו את סיפור חייו המרתק, כולל הכאבים שבדרך, האמונה והתקווה. הנה עיקרי הדברים

הרב פינטו עם בניו. יח"צ,
גולל את מסכת חייו העשירה. הרב פינטו באירוע במנהטן/יח"צ

מול אלפי תלמידיו, בקול נשנק ובדמעות, גולל האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את מסכת חייו מלאת הייסורים מחד, אך יוקדת האמונה והתקווה מאידך. היה זה בעיצומו של מעמד הנחת התפילין לבנו מאיר אליהו, שהתקיים במנהטן בשבוע שעבר.

מבחינת האדמו"ר הרב פינטו, כניסת בנו לעול תורה ומצוות היא סגירת מעגל מרגשת. ב-13 השנים האחרונות ידע הרב פינטו סבל רב. מחלת הסרטן שאיימה להכניעו, יחד עם כוחות שלטוניים שניסו לדבריו בכל כוחם לפעור חור בספינת הדגל "שובה ישראל", אך ללא הצלחה.

מול שבעים זאבים הצליח האדמו"ר הרב פינטו למנף ולהרחיב את פעילות ישיבתו "שובה ישראל", שכיום מונה למעלה מ-80 בתי מדרש וישיבות בעולם כולו, ממרוקו ועד לונדון, מארצות הברית ועד ישראל.

למעלה מ-100 ספרים מתורתו יצאו לאור בשנים האחרונות, ולמעלה משני מיליון עותקים מהם הופצו רק בשנה האחרונה ברחבי הקהילות היהודיות בעולם. ספר דברים, שנישא על ידי הרב פינטו בגאון, הפך בשנים האחרונות לנכס צאן ברזל בקרב יהודי העולם, ולמעלה מחצי מיליון איש קוראים את הספר מדי שבת.

"שובה ישראל" העצימה, הכפילה ושילשה בשנים האחרונות את פעילות החסד והסיוע. אלפי אלמנות ויתומים, נזקקים וחסרי כל, מקבלים סיוע כלכלי נרחב. מיליוני דולרים חולקו בשנים האחרונות במטרה אחת: לתת למי שאין לו.

ובמרוקו, שם קבע האדמו"ר הרב פינטו את מושבו, הוא מנהיג ביד רמה את כל ענייני היהדות והכשרות ומרים את קרנן של הקהילות היהודיות, תחת תפקידו כראש אבות בתי הדין של המדינה כולה.

כאמור, בעיצומו של מעמד הנחת התפילין לבנו - עבר הרב פינטו בין תחנות חייו ובהתרגשות רבה הודה לבורא העולם על חסדיו. הנה עיקרי הדברים.

הרב פינטו עם בניו. יח"צ,
ריגש את הנוכחים/יח"צ

13 שנים של ייסורים קשים ממוות

כולנו היינו לפני 13 שנים בברית יצחק למאיר אליהו, הוא בן יקר לנו, אהוב וחביב עלינו חביבות גדולה ביותר.

והנה עברו 13 שנים לא פשוטות, שראינו בהן ייסורים קשים ביותר, מרים ממוות, וברוך ה' היום אנחנו עומדים ומכניסים את הבן הצדיק לעול תורה ומצוות.

ברוך ה', הקדוש ברוך הוא זיכה אותנו בבנים קדושים ומרוממים. רבי יואל משה - קודש קודשים, אנחנו גאים בבן הקדוש שיש לנו, הוא מלאך ה' צבקות.

עברנו 13 שנים של ייסורים קשים, בבוקר היינו בוכים מי ייתן לילה ובלילה היינו בוכים מי ייתן בוקר. רבי יואל משה גידל את הילדים, את מאיר אליהו ואת יהודית שמחה - כמו אבא, אנחנו והרבנית עברנו סבל שאי אפשר בדעת לעלות אותו, סבל שאי אפשר לחשוב עליו, סבל כבד מנשוא, הכל בפה סגור, עם ייסורים קשים, אבל עם אהבה לה', אהבה עצומה שאין כדוגמתה.

הפירות שהקדוש ברוך הוא נתן לנו - זה רבי יואל שהוא קודש קודשים, מאיר אליהו ויהודית שמחה שהם קודש קדשים. לא היה לנו כוח לשמוח בחיים מהילדים.

עברנו ניתוחים שגרמו שלא נוכל לאכול אוכל ולשתות שתייה, אנחנו לא מניחים תפילין כבר 5 שנים.

הרבנית במסכת ייסורים קשה כשלעצמה. אנחנו מתפללים לקדוש ברוך הוא שבילדים שלנו נראה נחת של תורה, של קדושה, של יראת שמים, של עבודת ה'.

sheen-shitof

עוד ביהדות

תיעוד מבר המצווה: אלפים חגגו במנהטן עם האדמו"ר הרב פינטו

בשיתוף שובה ישראל
הרב פינטו עם בניו. יח"צ,
הקשיבו בשקיקה לכל מילה של הרב/יח"צ

לא ראינו רגע אחד של שמחה

נחת זה כשאנחנו רואים את רבי יואל קם באמצע הלילה ללמוד, אנחנו מביטים בשיעורים של רבי יואל ובוכים, באמצע הלילה. ב-2 וב-3 לפנות בוקר אנחנו חוזרים לראות את השיעורים ובוכים. אנחנו רואים את הדקדוק והיראת שמים של מאיר אליהו - ומודים לקדוש ברוך הוא. אין לנו איך להודות לקדוש ברוך הוא. מאותו ברית של מאיר אליהו שעברנו ייסורים קשים עד היום - לא ראינו רגע אחד של שמחה.

אנחנו רואים את יהודית שמחה - על שם הסבתא הצדקת, אשתו של רבי מאיר אבוחצירא, ילדה קדושה. אנחנו לא יודעים אם יש בדור הזה קדושה ויראת שמים ועבודת ה' רמה כמו שיש לילדה הקדושה הזו.

אולי, אנחנו בחיים האלה לא היה לנו שום דבר שנראה בו כשכר, אבל בילדים בוודאי שהקדוש ברוך הוא ייתן לנו שכר, כי 'יש שכר לפעולתך ושבו בנים לגבולם'. יש שכר גדול לכל הצער שאנחנו חיים איתו ומתמודדים איתו יום יום.

השמחה הזו - שמחת בר המצווה היא שמחה עצומה ביותר, הנשמות של הסבים הקדושים, רבי מאיר אבוחצירא והאבות הקדושים נמצאות פה ויש לנו שמחה גדולה, הם רואים את הנכדים שלהם הולכים בדרך ה', למרות כל הקושי והכאב.

אולי כל ה-13 שנים האלה היינו יחד עם מאיר ויהודית - אולי שעתיים, לא יותר. רבי יואל נלחם לשמור עליהם, שיהיו הטובים ביותר והצדיקים ביותר. וזכות האבות הקדושים עוטפת אותם ושומרת ומגינה עליהם ונוצרת אותם מכל רע. זה כוח גדול שאי אפשר לשער ולתאר.

הרב פינטו עם בניו. יח"צ,
"אולי כל ה-13 שנים האלה היינו יחד עם מאיר ויהודית – אולי שעתיים, לא יותר. רבי יואל נלחם לשמור עליהם, שיהיו הטובים ביותר והצדיקים ביותר"/יח"צ

סוללים דרך לדורי דורות

גם אם האדם רואה את הדברים הקשים ביותר - אסור לו לפחד, 'גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע כי אתה עמדי'. ראינו את הדברים הקשים ביותר, סרטן, ועוד סרטן ועוד סרטן, דברים חמורים ביותר, ולא היה לנו אומץ לפחד פעם אחת.

האמנו בקדוש ברוך הוא, האמנו בדרך התורה והאמנו בדרך של 'שובה ישראל' שאותה אנחנו מנחילים לדורי דורות, וידענו שהדבר הזה - הוא חזק ובכדי לבנות ולפרוץ דרך צריך לסבול ייסורים קשים. הדורות הבאים ילכו בדרך הזאת בקלות. הדרך שפורצים היא דרך לדורי דורות ואנחנו מייסדים והיא נהיית כוח גדול ביותר.

'שובה ישראל' - האיסוף של הטובים ביותר

כולם פה באהבה גדולה. 'שובה ישראל' זה מקום של תורה. כמעט 80 בתי מדרש וישיבות בעולם, 100 ספרים של תורה שכתבנו, כל שבת - כמעט 100 אלף ספרי דברים. אנחנו חושבים שאין רגע בעולם שלא לומדים או שומעים דברי תורה של 'שובה ישראל', וכולכם שותפים בהכל. כולם שמים בישיבה הקדושה את הדם ואת הנפש שלהם.

הדברים שמשמחים אותנו זה מי שעושה עוד מצווה ועוד מעשה טוב, כל יהודי שמוסר נפש, כל הישיבה. אנחנו מעידים: אין מקום בעולם, של קיבוץ, של צדיקים, חסידים, אוהבי ה' ואוהבי מצוות - כמו 'שובה ישראל', זה האיסוף של האנשים הטובים ביותר של המצוות והמעשים הטובים. כל 'שובה ישראל' - אחד יותר טוב מהשני. ברוך ה' - כולם אהובים וחביבים.

נמצאים בערב בואו של המשיח

אנחנו נמצאים בערב בואו של המשיח. שנת השביעית היא שנת מלחמות, ואנחנו נמצאים ב'כיסי אוויר' עד שהמשיח יבוא. מי שידבוק בה', במצוות וביושר - יצליח. אם אדם חושב לרמות אנשים ולשקר אנשים, לסובב דברים - והוא יצליח, הוא טועה טעות חמורה. עוד לא ראינו אדם רמאי שהצליח, עוד לא ראינו אדם שקרן שהצליח. רק מי שהולך 'תמים תהיה עם ה' אלוקיך', 'ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - חיים כולכם היום', אז הוא זוכה לחיים, לישועה, ולסייעתא דשמיא גדולה.

תודה רבה לכל אחד ואחד שהתפלל עלינו. זה לא היה פשוט. הורידו לנו את כיס המרה, נקודה בלבלב, הורידו לנו למטה הכל, פרוסטטה, הורידו לנו למעלה הכל. אנחנו הולכים בניסי ניסים, תפילין לא הנחנו 5 שנים, בגלל שהגוף לא נקי 5 שנים.

כל התפילות שלכם, ספר דברים שלכם, המצוות והמעשים הטובים שאתם עושים, כל צדקה שאתם נותנים. כולם - 'כן', אין אצליכם כזו מילה 'לא'. כמו שאף פעם לא אמרתם לא - ה' לא יגיד לכם אף פעם לא.

הקדוש ברוך הוא - תשמע אותי בצער גדול. אין לנו שום הנאה בחיים האלה, כלום. ההנאה שלנו היא ללמוד תורה ולחדש חידוש בתורה, לתת שיעור ולחדש חידוש. אני מבקש מהקדוש ברוך שכל אדם ב'שובה ישראל' באשר הוא יפנה - הוא ישכיל ויצליח, ויהיה בעזרת ה' סייעתא דשמיא גדולה, ואתם הדבקים בה' חיים כולכם היום.

הרב פינטו עם בניו. יח"צ,
הרב פינטו עם בניו, מאיר אליהו ורבי יואל פינטו/יח"צ

רבי יואל - צדיק וחסיד, ההמשך שלנו בכל

רבי יואל הצדיק, אתה זה ההמשך שלנו. אין לנו כבר כוח, אתה זה ההמשך שלנו בכל הדברים. אתה צדיק, אתה חסיד, אתה קדוש, אתה ירא ה', אתה בעל ייסורים, אתה קודש קודשים.

אנחנו שומעים את התורות שלך וגאים בך. גאים במתנה שה' נתן לי. אתה שימשת יותר מכולם, מגיל 30 יום לא זזת מידי. אתה גידלת את האחים שלך לתורה ולמצוות ולמעשים טובים.

הרבנית שמוסרת נפש על הילדים, במסירות נפש עצומה, היא הכתר והעטרה של כל 'שובה ישראל', בצדקות, בקדושה, בענווה, בפשטות, בנחת ובכל מסירות נפש אפשרית על הילדים ועל התורה. כל דבר שקשור לתורה ולישיבה, לילות של בכי.

הקדוש ברוך הוא ייתן לכולנו ישועה, ברכה, שמחה, הצלחה ואור גדול, ובכל אשר נפנה - נשכיל ונצליח.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully