וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מהפכות גדולות: המנגנון שיגרום לכם לעצור

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 11:38

אנחנו לא מחליפים את סדר התפילה בעשרת ימי תשובה, אנחנו מרעננים אותה. כך כתבה העיתונאית סיון רהב מאיר בדף הפייסבוק שלה והפצירה בכולנו לקחת רגע ולהתבונן במה שיש לנו

נער יושב מול הזריחה. ShutterStock
קחו נשימה ורגע לחשוב/ShutterStock

אלה ימים מיוחדים, עשרת ימי תשובה, כתבה העיתונאית סיון רהב מאיר בדף הפייסבוק והסבירה: בין היתר, יש המון שינויים קטנים בסידור התפילה.

במקום "הָאֵל הַקָּדוֹשׁ" אומרים בימים אלה "הַמֶּלֶךְ הַקָּדוֹשׁ". במקום "מֶלֶךְ אוֹהֵב צְדָקָה וּמִשְׁפָּט" אומרים "הַמֶּלֶך הַמִּשְׁפָּט". יש עוד ארבע תוספות: "זָכְרֵנוּ לְחַיִּים, מֶלֶךְ חָפֵץ בַּחַיִּים, וְכָתְבֵנוּ בְּסֵפֶר חַיִּים, לְמַעַנְךָ אֱלֹקים חַיִּים", "מִי כָמוֹךָ אָב הָרַחֲמָן, זוֹכֵר יְצוּרָיו לְחַיִּים בְּרַחֲמִים", "וּכְתֹב לְחַיִּים טוֹבִים כָּל בְּנֵי בְרִיתֶךָ", ולסיום: "בְּסֵפֶר חַיִּים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם, וּפַרְנָסָה טוֹבָה, וּגְזֵרוֹת טוֹבוֹת יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת נִזָּכֵר וְנִכָּתֵב לְפָנֶיךָ, אֲנַחְנוּ וְכָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם".

המילים שמופיעות שוב ושוב בתוספות המרגשות האלה הן מלך, חיים ורחמים. זו התמצית של הימים האלה. אבל זה לא רק התוכן של הבקשות. המנגנון הזה גורם גם למי שמריץ בעל פה את נוסח התפילה - לעצור רגע. לשים לב. להתייחס אחרת. להיות קשוב ודרוך יותר. אנחנו לא מחליפים לחלוטין את סידור התפילה כעת, אנחנו מרעננים אותו.

אולי זהו הכיוון של כל ימי התשובה האלה: לא לעשות מהפכות גדולות, אלא דווקא לשים לב למוכר, ליומיומי, להתבונן בו שוב, להכניס שינויים קטנטנים בשגרה שלנו.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully