וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה מתקדמת: כך מיליון ישראלים שמעו תקיעת שופר

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 12:59

במסגרת קורס מיוחד בהובלת חב"ד הוכשרו לאחרונה למעלה מ-1,000 יהודים לתקוע בשופר ובמהלך החג, הם הגיעו לגנים הציבוריים ולרחובות הערים השונות בכל ישראל במטרה לאפשר לכולם לשמוע את השופר

הצלחה גדולה ל"מבצע שופר" של צעירי חב"ד בישראל: כמיליון ישראלים שמעו את קול השופר במשך ימי ראש השנה בגנים הציבוריים או ברחובות העיר בכל רחבי הארץ.

כדי להגיע לכיסוי מלא של כל הגנים הציבוריים, למעלה מ-1,000 יהודים בישראל הוכשרו בימים האחרונים לתקוע בשופר. בתי חב"ד בישראל קיימו בחודש האחרון 100 קורסים למקורביהם להכשרה לתקיעת שופר, כולל לימוד הלכתי לצד התנסות מעשית.

בסיום הקורסים התקיימו בחינות, בהן הוסמכו למעלה מ-1,000 "שגרירים" לתקוע בשופר כהלכה. אלו הצטרפו לשלוחי חב"ד וייצאו בראש השנה לזכות מאות אלפים במצוות שופר, וזאת במסגרת "מבצע שופר" שיזם הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

השגרירים הגיעו לבתי אבות, למרכזים רפואיים, לפארקים ולמקומות ציבוריים. דגש מושם על תקיעת שופר עבור מבודדים ומאומתים שאינם יכולים לבוא לבית הכנסת. הקורסים התקיימו במסגרת מיזם ה"שגרירים" של צעירי אגודת חב"ד, המגייס ומפעיל מתנדבים לפעילויות זיכוי הרבים עם חב"ד.

כחלק מהמיזם, אלפי ועדי בתים הצטרפו למיזם "ראש השנה ביחד", במסגרתו הם מזמינים את הדיירים לאירוע תקיעת שופר בחצר הבניין בראש השנה, ומקבלים ערכה מהודרת עם תוכנית להפעלה באירוע. פעולות נוספות של ה"שגרירים" צפויות בחגי תשרי ובמהלך השנה.

אילוסטרציה ראש השנה. ShutterStock
קול השופר נשמע ברבים/ShutterStock

גם הטכנולוגיה המתקדמת נוצלה במקביל, חב"ד השיקה מנוע חיפוש חדשני ומתקדם, בו כל אחד יכול לאתר את זמן התקיעות הסמוך לביתו.

ארגון צעירי חב"ד הכה שורשים ונמצא כיום בכל שכונה בישראל עם למעלה מאלף משפחות שלוחים עם כ- 120 בתי הספר של חב"ד שבחלקם פונים במוצהר גם לציבור החילוני המסורתי שמגיע בהמוניו.

מי שעומד היום בראש האירגונים המרכזיים של חב"ד בישראל ומי שעומד מאחורי מיזמי הענק של חב"ד הוא ראש מפעל השליחות ויו"ר חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב.

הרב אהרונוב זוכה להערכה רבה מהציבוריות הישראלית ובין היתר גם קיבל תעודות הערכה ממשלת ישראל על פועלו ופועלם של שלוחי חב"ד בארץ ובעולם.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • שופר
  • חב"ד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully