וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של שנת השמיטה: "הכל בא בדרך נס"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 14:03

בשבוע שעבר נכנסנו לשנת שמיטה, השנה השביעית בה עלינו להניח גם את שדותינו הפקר, וגם לעצור את מירוץ החיים ולשים מבטחנו בקב"ה - כך הסביר ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. הנה דבריו המלאים על שנה חשובה זו

נכנסנו לשנת השמיטה - השנה השביעית. התורה מפליגה על השנה המיוחדת הזו רבות ומדגישה את מעלתו של השומר על קדושתה.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו - ראש אבות בתי הדין במרוקו, הסביר אמש (שבת) כי "הנה העולם נמצא בראשית השנה השביעית, שנת השמיטה, ועלינו לדעת ששנה זו היא שנה מורכבת ומיוחדת אצל הקדוש ברוך הוא וההנהגה השמימית בה היא הנהגה שונה מכל השנים כולם".

"וכשם שיש דין להפקיר את השדות", המשיך הרב פינטו להסביר, "וכל עובדי האדמה מניחים את שדותיהם הפקר בארץ הקודש ובחוץ לארץ יש דין שמיטת כספים, כך עלינו בשנה זו להניח את השכל ולהניח את המירוץ של החיים ולבטוח בקדוש ברוך הוא".

טרקטור בשדה. ShutterStock
זמן להניח לשדות/ShutterStock

"ובשנה הבאה עלינו לטובה, כל דבר שבשנה רגילה נלחמים ושומרים והשכל פועל ועובד קשה לשמור על הגשמיות, עלינו לשמוט את השכל ולהפקיד הכל בידי שמים, ובכח השמיטה של השכל מתקנים את חוסר האמונה והמלחמה השכלית שנלחמו בשש השנים שחלפו", הוסיף.

"וכך", כתב האדמו"ר, "בכח האמונה, זוכים שבשנה השמינית הכל בא בדרך נס ובלי שום השגה שכלית. וקבלה זו היא קבלה חשובה שעלינו בראשית השנה הזאת לחזק בנפשנו וכך נזכה לקיים את רצון השם בתמימות ובאמונה צרופה".

לתלמידיו תלמידי ישיבת 'שובה ישראל' בארץ ובעולם כתב הרב פינטו: "מבקשים אנו מכל בני הקהילה הקדושה 'שובה ישראל' לחזק בנפשנו קבלה זו, בכל יום ויום בשנה הבאה עלינו לטובה, ומודים אנו מעומק הלב לכל האהובים והחביבים שהרבו ומרבים בתפילות בעדינו".

"בעזרת ה', נזכה לברכה מאוצר מתנות חינם וננצל מכל רע, ויומתקו הדינים ונכנס ליום החנינה שהוא יום הכיפורים באימה וחרדה ושבירת הלב, ונזכה להיחתם בספר החיים והשלום", הוסיף.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully