וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג הסוכות: כללי הזהירות שכל אחד חייב להקפיד

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 13:24

אם נשמור על מספר כללי בטיחות פשוטים במהלך ביינת ופירוק הסוכה ובעת השהות בה במהלך חג הסוכות נוכל להימנע מתאונות ואירועים מצערים וליהנות מהחג באופן מלא

סוכה. ShutterStock
סוכה/ShutterStock

לקראת ימי חג הסוכות הבאים עלינו לטובה, ולאור האסונות שהיו בעבר בתקופה זו בה אנשים קיפחו את חייהם או שניזוקו בגוף או ברכוש במהלך בניית ופירוק הסוכה, להלן מספר כללי זהירות שאם נקפיד עליהם, נוכל למנוע צער מיותר, ובכך נינצל מכל מכשול נזק וצער בגוף ובנפש, ולא תהיה מצווה זו בכלל "מצוה הבאה בעבירה".

א. בבנייה ובפירוק הסוכה בקומות גבוהות מן הקרקע, לא יטה או ישעין את גופו החוצה בין באוויר מעל לגדר ובין על דופן הסוכה בגובה שמעל לגדר שאפשר שאינה מהודקת כראוי, שחלילה לא ייפול מטה על ידי כך, וכן יקפיד שלא ייפול חפץ כבד למטה בין בבניה ובין במהלך החג, מחשש שיפגע בעוברים ושבים.

ב. כשעולה על סולם יוודא שהוא יציב וחזק, עדיף שימוש באזיקונים מאשר ברגים, יש להרחיק מקדחה/מברגה חשמלית, וברגים למיניהם מהישג ידם של ילדים, שימוש במסור חשמלי וכדו' רק ע"י מומחה בעל ניסיון.

ג. בעת בנייה ופירוק הסוכה לא יעבוד אחרי השעה 23:00 בדברים המרעישים, שבשעות אלו האנשים נשים וטף כבר נמים את שנתם ושלא יכשל בגזל שינה.

ד. יש לוודא שכל חיבורי החשמל תקינים, מוגני מים, שאין חיבורים חרוכים, להרחיק את התאורה מהסכך. ביציאה מהסוכה לכבות את כלל השימושים בחשמל שלא יגרם חלילה קצר או שריפה.

ה. בחג בסוכות עצמו יקפיד שלא להדליק נרות בסוכה כלל פן תתפשט האש בסוכה ויבואו לידי סכנה, וכבר היו מקרים חמורים של שרפות שאירעו במהלך ימי החג והביאו לפיקוח נפש, וכן גרמו לחילול שבת ויו"ט בכדי לכבותם, והמשפחות עצמן חגם נהפך ליגון ולמאכולת אש, אלא ידליקם בתוך ביתו במקום שבו מכינים צרכי האוכל, ואם אפשר ידליק הנרות בחלון הפונה לסוכה, כדי שיגיע אורם לסוכה.

ו. בעת פירוק הסוכה יבדוק אחריו שלא ישאיר ברגים או מסמרים שמזיקים לילדים קטנים ולכלי רכב מבלי דעת.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully