וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על הכותל: הרב רבינוביץ במתקפה על האירוע הרפורמי

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 15:42

רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ וחברי כנסת יצאו כנגד אירוע "הסליחות" שקיימו הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, בחסות ההסתדרות הציונית העולמית, ברחבה הדרומית בכותל המערבי

אילוסטרציה. ShutterStock
הכותל המערבי/ShutterStock

המאבק על קדושת הכותל המערבי: רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ תקף בחריפות את אירוע "הסליחות" שקיימו הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, בחסות ההסתדרות הציונית העולמית, ברחבה הדרומית בכותל המערבי, בערב יום הכיפורים, בערבוביה, באופן המנוגד להלכה ולמנהג המקום והגדיר את המארגנים "קבוצות קטנות ושוליות".

לדבריו של הרב רבינוביץ, אין מקום בכותל המערבי לאירועים שמנוגדים למסורת היהודית, "מאות אלפי היהודים שפקדו את הכותל המערבי בחודש הרחמים והסליחות הם עדות לכך שהעם היהודי חפץ בכותל ששומר על המסורת והמורשת שלו, כותל מערבי שפועל על פי ההלכה, כותל שמחבר את עם ישראל על כל גווניו, עדותיו וסוגיו".

ח"כ אורי מקלב אמר ש"מדובר במופע מביש", וכי "האירוע התקיים כתוצאה של מימוש התקציבים שהובטחו לרפורמים בהסכמים הקואליציוניים והם ממשים את זה בצורה הבזויה והשפלה ביותר למופעי בידור והצגות במקום הקדוש", כך צוטט בעיתון "יתד נאמן".

מקלב הוסיף כי "זו עוד ראיה כי אסור לתת להם שום אחיזה במקום - בכותל המערבי, לרפורמים אין שום רגישות למסורת היהודית. אין להם את הערכים בכדי שיוכלו לקבל אחיזה במקום הקדוש הזה. שייקחו לעצמם חומה בשער יפו העתיקה, ויערכו שם את הטקסים שלהם שם".

ח"כ יצחק פינדרוס אמר על האירוע כי "עשיית פסטיבל של כת הרפורמים מול שריד בית מקדשינו - הוא חילול ה' נוראי והתשובה הטובה ביותר הוא קידוש השם שהיה כל ערב שבו אלפים ורבבות באו במסירות, למרות כל הקשים להתפלל ולומר סליחות על פי המסורת".

לדבריו, "לא יעזרו כל הגחמות של הכתות למינהם ולכל הגופים שיסיעו להם. נצח ישראל לא ישקר", הוסיף פינדרוס.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully