וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל המפעל השתגע והעובדים חששו ממלכודת

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 15:27

האם בעקבות כל דבר טוב לו אנו זוכים יגיע מיד משהו רע שיאזן אותו? התרגלנו לחשוב כך, אך הדברים אינם בהכרח נכונים. הרב פינטו הסביר זאת באמצעות משל על בעל מפעל, שהרשה לעובדיו לקחת כל דבר שהם חפצו בו. צפו בסרטון עם דבריו המלאים

בווידיאו: דבריו של הרב פינטו/שובה ישראל

החיים לפעמים מרגילים אותנו לחשוב מחשבות מעוותות ולהסיק מסקנות לא נכונות. לדוגמא, אנחנו רגילים שאם מישהו נותן לנו משהו טוב - הרי שיש לנו לצפות למשהו רע שיבוא בתמורה או לדרישה שתגיע מיד לאחר מכן.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מחדד יסוד גדול שנוגע בחיי היומיום שלנו. הוא ממשיל זאת לבעל מפעל גדול שאמר לעובדיו: יש לכם שבוע לקחת מה שאתם רוצים מהמפעל - ובחינם. מיד העובדים אמרו לעצמם: הרי אין בחינם, בוודאי הוא טומן לנו מלכודת.

הרב פינטו מסביר: גדלנו בחיים בצורת חשיבה שאומרת, שאם ה' נתן לי שפע אז מחכה לי משהו רע. והמחשבה הזאת גורמת שהאדם חי חיי פחד ועל ידי הפחד שהוא מכניס לראשו הוא סוגר את צינורות השפע והטוב, כי הוא יצר לעצמו רע.

וזאת טעות גדולה, ממשיך הרב פינטו, כי הרי הקדוש ברוך הוא, לא בא לעשות לנו רע ולהפיל אותנו אלא להיטיב עם בריותיו ולעשות להם רק טוב. הקדוש ברוך הוא הוא מלך של חסד.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully