וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ שהדהים את כולם: כך נעלמו מיליון דולר

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 12:46

אל תאמינו לגנבים ונוכלים, גם אם מציעים לכם מתנות בלתי צפויות. כך הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בעזרת סיפור מעניין של בעל "הבן איש חי" זצ"ל. צפו בדבריו של הרב פינטו בנושא

צריך להיזהר מגנבים ונוכלים - גם אם הם מראים פנים יפות וגם אם הם מעניקים במפתיע מתנות. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הביא בשיעורו סיפור שסיפר בעל "הבן איש חי" זצ"ל.

הייתה עיירה קטנה בה הגנבים הכו את תושביה ללא רחם. בכל לילה הם רוקנו את בתי העיירה וגנבו את כספם של העשירים. התכנסו התושבים והחליטו לעשות מעשה. התקינו דלתות מברזל ומנעולים גדולים. ואכן, הגנבים לא הצליחו לפרוץ ולגנוב.

עברו מספר חודשים, ולגנבים לא נותר כסף. הם התאספו כדי לטכס עצה מה לעשות - והוחלט לפעול בדרך מתוחכמת. ראש הגנבים החל להתקרב לגדול העשירים בעיירה ולנסות להיות חבר שלו. העשיר דחה אותו שוב ושוב לאמור "גנב הוא, חלילה שיתקרב אליי".

צפו בדבריו של הרב פינטו בנושא

יום אחד ביקש הגנב מהעשיר שישאיל לו כוס. העשיר אמר לעצמו: "מה כבר יכול לקרות, הרי הוא לא יגנוב כוס". למחרת החזיר הגנב לעשיר שתי כוסות וטען: "הכוס הולידה כוס נוספת". לאחר שבוע ביקש הגנב מהעשיר שישאיל לו בקבוק, וגם כאן לאחר מספר ימים השיב הגנב שני בקבוקים בטענה ש"הבקבוק הוליד בקבוק נוסף".

לאחר תקופה, ביקש הגנב מהעשיר שילווה לו מיליון דולר. אמר העשיר לעצמו: "אם אתן לו את הכסף - הרי שהוא יחזיר לי שני מיליון דולר, כפי שאירע עם הכוס והבקבוק". הלווה לו העשיר את הכסף.

לאחר מספר ימים חזר הגנב לעשיר ואמר לו: "אני מצטער, אבל אין לי את הכסף". שאל העשיר: "מדוע? הרי עד עתה השבתי לי כפול". ענה הגנב: "כמו שבמקרים הקודמים נולדו עוד בקבוקים וכוסות, במקרה כאן - הכסף פשוט מת".

אומר "הבן איש חי": "אל תאמינו לגנבים, גם אם הם נותנים לכם מתנות. תברחו מהם ותתרחקו מעצתם".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully