וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו: "כך תהיו רופאים של התקופה"

בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:14

לחלק פנס שיאיר את הדרך עשוי לפתור את הבעיה באופן נקודתי, אבל להפוך לרופאים יעזור לנו למנוע את הבעיה כולה - כך הסביר האדמו"ר הרב פינטו את הדרך של קהילת "שובה ישראל" אותה הוא מנהיג

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מנהיג את קהילתו "שובה ישראל" קרוב ל-30 שנים, עם למעלה מ-80 בתי מדרש וישיבות בעולם כולו, ממרוקו ועד לונדון, מארצות הברית ועד ישראל.

יותר מ-100 ספרים מתורתו של הרב פינטו יצאו לאור בשנים האחרונות, ולמעלה משני מיליון עותקים מהם הופצו רק בשנה האחרונה ברחבי הקהילות היהודיות בעולם. ספר דברים, שנישא על ידי הרב פינטו בגאון, הפך בשנים האחרונות לנכס צאן ברזל בקרב יהודי העולם, ויותר מחצי מיליון איש קוראים את הספר מדי שבת.

צפו בדבריו של הרב פינטו בנושא

בשיעורו האחרון של הרב פינטו בארצות הברית הוא התייחס לדרך של "שובה ישראל" והסביר אותה במשל. כדי להתמודד עם בעיה לפעמים יספיק לנו פנס, אך אם אנחנו הופכים להיות מומחים, דוגמת רופאים, הרי שאנחנו יכולים למנוע לחלוטין את הרע.

"כל הזמן היינו אומרים אנחנו מחלקים לכם פנסים, לכל אחד יהיה פנס שיראה לו את הדרך, אבל היום אנחנו אומרים יותר מפנס, אנחנו מלמדים אתכם רפואה. תלמדו, לא אם אתם חולים. תחפשו את התרופה, תהיו רופאים מלכתחילה שיודעים את הרפואה".

הרב פינטו הוסיף: "השיעורים הם פנסים ללכת בדרך. אנחנו צועקים היום על לבישת שק, לימוד ספר דברים, אנחנו מלמדים להיות רופאים של התקופה, איך מרפאים את עצמנו בתקופה הקשה הזו ואיך נזהרים, איך נמנעים מלהיכנס למקומות לא פשוטים".

בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully