וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על הכותל: הרב מאזוז במתקפה על הרפורמים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 16:31

בשיעורו השבועי תקף ראש ישיבת "כסא רחמים" וטען כי הרפורמים מתכוונים לכבוש את ארץ ישראל, לאחר שלדבריו הם "ראו שלא הולך להם באמריקה". המתקפה מגיעה לאחר קיום טקס סליחות בערבוביה בכותל. התנועה הרפורמית בתגובה: "יש יותר מדרך אחת להיות יהודי ויהודיה"

הרב מאיר מזוז באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
תוקף. הרב מאיר מאזוז/ראובן קסטרו

מתקפה נגד הרפורמים: במהלך שיעורו השבועי תקף ראש ישיבת "כסא רחמים" הגאון רבי מאיר מאזוז את הרפורמים ואמר כי הם מבקשים לכבוש את ארץ ישראל.

לדברי הרב מאזוז בשיעורו: "לצערנו יש היום רפורמים שנכנסו לארץ. שם באמריקה בתי הכנסת שלהם הולכים ונסגרים, הדור הבא לא הולך לשם, יש להם כנסיות, לא צריכים את בתי הכנסת. כמה מקומות של רפורמים סוגרים...".

ראש הישיבה הוסיף בחריפות כי הרפורמים "ראו שלא הולך להם באמריקה והם באו לארץ ישראל. כסף לא חסר להם, הם רוצים לכבוש את ארץ ישראל, הם רוצים שיהיה להם חלק בכותל המערבי".

דבריו של הרב מאזוז מגיעים לאור כוונת הממשלה הנוכחית בראשות נפתלי בנט להעניק לרפורמים הכרה רשמית ושייכות בכותל המערבי, וזאת בעקבות דרישת נציגם בכנסת, ח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת חוקה.

לפני מספר שבועות קיימו הרפורמים טקס סליחות בערבוביה ברחבה הדרומית בכותל המערבי, והדבר גרר זעם רב בקרב רבנים בכל המגזרים.

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה הרפורמית, מסר בתגובה לדברים: "בעוד הרב מאזוז עסוק בהפצת דברי שנאה שקריים, התנועה הרפורמית תמשיך להציע שירותי דת למאות אלפי ישראלים הבוחרים לחגוג את טקסי החיים וחגי ישראל באופן שוויוני. אנו פועלים לתיקון האפליה הקשה כנגד התנועה הרפורמית ובמסגרת זו פועלים לקדם את יישום מתווה הכותל. הגיעה העת להפנים שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי ויהודיה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully