וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג ריגש את רבה של קייב: "לעולם לא אשכח"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 15:33

נשיא המדינה, שהגיע לאוקראינה לביקור ממלכתי ראשון ופגישה רשמית עם הנשיא המקומי ולדימיר זלנסקי, התקבל בחום על ידי הקהילה היהודית בבירה ובראשה הגאון רבי יונתן בנימין מרקוביץ, רבה הראשי של קייב והשליח הראשי של חב"ד

רבה של קייב הרב מרקוביץ, חגואל ונשיא המדינה הרצוג. הקהילה היהודית בקייב,
רבה של קייב הרב מרקוביץ, יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל ונשיא המדינה הרצוג/הקהילה היהודית בקייב

הקהילה היהודית בקייב שבאוקראינה חוותה היום (רביעי) אירוע ייחודי ויוצא דופן ובמרכזו, קבלת פנים לנשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, שהגיע למקום במסגרת ביקור ממלכתי ראשון ופגישה רשמית עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי.

את פניו של הנשיא הרצוג קיבל הגאון רבי יונתן בנימין מרקוביץ, רבה הראשי של קייב והשליח הראשי של חב"ד, כאשר לצדו בכירי ממשל ואיש ציבור.

הנשיא הרצוג התרגש וסיפר לרבה של קייב על הקשר המיוחד שהיה לו עם הרבי מחב"ד ועל הרגע הבלתי נשכח בשמחת תורה, בעת שהגיע אל הרבי מחב"ד יחד עם אביו שהיה אז שגריר ישראל באו"ם: "הייתי אצל הרבי בשמחת תורה, לעולם אני לא אשכח את הרגע המכונן הזה. אני זוכר שהוא הביא לי להחזיק את ספר התורה שלו ואף בירך אותי בהתרגשות באותו המעמד", אמר הנשיא.

הרב מרקוביץ, אולג וישניאקוב ואהרון פרנקל. הקהילה היהודית בקייב,
ביקור המשלחת במוסדות הקהילה/הקהילה היהודית בקייב

נשיא המדינה הוסיף ואמר להרב מרקוביץ: "היה מאוד מרגש. עד היום הרגע הזה הולך איתי, בפרט כאשר אני רואה את הפעילות האדירה של חב"ד בעולם, כולל בקייב ובאוקראינה כולה".

במסגרת האירוע הוכרז גם על הקמת קק"ל אוקראינה, בנוכחות שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, השר זאב אלקין, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ומ"מ יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל, קונסול הכבוד של ישראל באוקראינה אולג וישניאקוב, יו"ר הוועדה הפרלמנטרית ישראל - אוקראינה אהרון פרנקל ואורחים נוספים.

אמש התקבלה פמליית הנשיא ומשלחת בראשות יו"ר הסוכנות היהודית במוסדות הקהילה היהודית בקייב, בראשות הרב מרקוביץ. רגע יוצא דופן אירע בעת שהמשלחת ביקרה ב-"child with future", מוסד ייחודי המיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, "המוסד הוקם לפני 11 שנים והוא יחיד מסוגו באוקראינה. כל ילד מלווה ביותר ממלווה אחד, במטרה להעצים את כוחם של הילדים המיוחדים", אמר הרב מרקוביץ לאורחים. במעמד העניק יו"ר הסוכנות לרבה של קייב הרב מרקוביץ שי ייחודי שעליו נכתב "שי מארץ ישראל".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמר: "התרגשתי לראות את מפעל חייו של הרב. אחד האתגרים שהצבתי לעצמי הוא לסייע לבעלי מוגבלויות לעלות לישראל ולהשתלב בחיי החברה והעבודה בישראל. אני מאמין שנשלב ידיים באתגר החשוב הזה".

ביקור המשלחת במוסדות הקהילה. הקהילה היהודית בקייב,
התקבלה החלטה על הקמת קק"ל אוקראינה/הקהילה היהודית בקייב
אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully