וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא "ועידת רבני אירופה" ביקר את האיחוד האירופי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 14:15

הגר"פ גולדשמידט החמיא על "מחויבות הנציבות האירופית לביטחון הקהילות היהודיות ולמניעת גילויים אנטישמיים", אך טען כי "הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי", מה שמוביל לחוקים הפוגעים בדת וצרכיה

"אנו מברכים על החלטת הנציבות האירופית לקדם אסטרטגיה בנושא המאבק באנטישמיות, במיוחד בכל הנוגע לאלמנטים הנוגעים לביטחון האישי של הקהילות היהודיות באירופה. יחד עם זאת, הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי. אסטרטגיה זו מאפשרת למדינות החברות לחוקק חוקים בנוגע לחופש דת, ללא אבחנה בין הדתות וצורכיהם", כך אומר נשיא "ועידת רבני אירופה" ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, בהתייחסו לתכנית האסטרטגית למאבק באנטישמיות שפרסם השבוע האיחוד האירופי.

הגר"פ גולדשמידט הוסיף: "אין לזלזל במחויבות החיונית של הנציבות האירופית לביטחון הקהילות היהודיות ולמניעת גילויים אנטישמיים ואנו מודים לנציבת האיחוד האירופי למלחמה באנטישמיות, קתרינה פון שנורביין, על הובלת המהלך עד לנקודה זו".

האיחוד האירופי חשף לפני יומיים את תכניתו האסטרטגית למאבק באנטישמיות. במסמך המרשים מפרט האיחוד את הפעולות שינקוט בעשור הקרוב, זאת במטרה לצמצם את השנאה כלפי יהודים במדינות אירופה בכלל ובחברות האיחוד בפרט.

הרב גולדשמידט באירוע עם ראשי האיחוד האירופי במהלך ועידת רבני אירופה באמסטרדם. ועידת רבני אירופה,
מחמאות לצד ביקורת. הגר"פ גולדשמידט/ועידת רבני אירופה

נשיא "ועידת רבני אירופה" מתח ביקורת על התוכנית המאפשרת לאסור את השחיטה הכשרה באירופה: "הקהילות היהודיות ישגשגו רק במצב בו הן יוכלו לקיים את כלל המסורות והמנהגים על פי אמונתם. נראה כי הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי, על ידי העברת הסמכויות למדינות החברות, ואנו מצרים על כך. זה לא יעיל".

הוא הוסיף: "אסטרטגיה זו מאפשרת למדינות החברות לחוקק חוקים, בהתבסס על אמנת האיחוד האירופי בנוגע לחופש דת, ללא אבחנה בין הדתות וצורכיהם. האיחוד האירופי נמצא במעמד מיוחד, בו הוא מסוגל להגן על הקהילות היהודיות ואנו קוראים לו לעשות יותר ובמהירות, כדי להגן על המסורת, המנהגים והדת".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully