וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמודדות החוזרים בתשובה: הרב פינטו בלוס אנג'לס - "הרס גדול לנשמה"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 16:52

בשיעור שהעביר בארה"ב דיבר מנהיג קהילת "שובה ישראל" על האתגרים המורכבים הניצבים בפני אלו המבקשים להתקרב לה' ולעזוב את העולם החומרי. איך מתמודדים עם ההורים, החברים והסביבה? צפו בדברי הרב בנושא

בווידיאו: צפו בדבריו של הרב פינטו/שובה ישראל

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הדריך וקירב מאות אלפי חוזרים בתשובה. מוסדותיו, "שובה ישראל", משמשים כבר כמעט 30 שנים כחממה יוצאת דופן לאלו המבקשים להתקרב לה' בדרך הייחודית שנסללה על פי תורת הבעל שם טוב מחד ומאידך על פי מסורת צדיקי משפחת אבוחצירא - פינטו זצ"ל.

בקרב אלו שהחליטו לעזוב את עולמם החומרי ולהתמסר לתורה וליראה, קיימים אתגרים מורכבים שנדרשת חוכמה עמוקה כדי להתמודד איתם. למשל: שימור הקשר עם ההורים, למרות עזיבת דרכם הרוחנית-חינוכית.

בשיעור שמסר הרב פינטו היום (רביעי) בלוס אנג'לס, הוא הרחיב על הנושא וביקש לחדד יסוד חשוב על פי פרשת השבוע, פרשת לך לך.

לדבריו של הרב פינטו, לפעמים בחיים אין מנוס מלקום וללכת ולעזוב את המקום ממנו ינקת וגדלת. כדי לעשות שינויים דרמטיים צריך לשנות מקום ולפעמים לעזוב גם את ההורים. אך מנגד, לכבדם ולאהבם בכל מחיר.

נקודה נוספת שעלתה בשיעורו של הרב פינטו מתמקדת ביחס של האדם אל סביבתו ואל החברים שלו. לפעמים בחיים נדרש האדם לקום ולעזוב את המקום שלו כדי להתקדם, הן מבחינה עסקית והן מבחינה רוחנית.

פעמים רבות האנשים עמם גדל לא ישלימו עם המצב בו הוא מתעלה ומשתנה לטובה ואין מנוס מללכת ולעזוב ולברוח מהקנאים, וזה יסוד חשוב. "המצבים האלו הם מצבים קשים, שהם הרס גדול לנשמה של האדם", סיכם האדמו"ר.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully