וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוח גדול": הצדיק הפתיע וכיבד את בן האלמנה החולה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 9:47

מדוע בחר הצדיק להושיב לצדו דווקא אדם פשוט? כך תהו המתפללים וזה הסביר: כי אותו אדם עזב הכל כדי לטפל באימו וזו מצווה שיש בה כוח גדול. דרך סיפור זה הסביר הרב פינטו בשיעורו את פרשת השבוע, פרשת וירא

לפעמים אנחנו לא מבינים מהו הכוח העצום של של מעשה טוב, אפילו מעשה שנראה לנו פשוט. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו האריך על כך בשיעורו ואמר כי מפרשת השבוע הנוכחית, פרשת וירא, לומדים יסוד גדול והוא שצריך כל אדם לשים מול עיניו, שכל מצווה ואפילו הקטנה ביותר, יש לה מעלה וכוח גדול, אשר עולמות רבים לא עומדים ליד ערכה של מצווה אחת ואפילו אם נראית לאדם קטנה ביותר.

הרב פינטו הסביר שזה מה שהיה עם אברהם אבינו, בעת שהכניס אורחים למרות שחשבם לערבים, ובפועל הם היו מלאכים. אברהם אבינו אמר למלאכים, אשר חשב אותם לערבים ריקים שרחוקים מהקב"ה, "יוקח נא מעט מים". אתם מאמינים בעבודה ובעמל והייתם רחוקים מהקב"ה, מה תאמרו איך בגיל כזה אחרי ריחוק מוחלט מה', נלך לדרך טובה? מה נוכל להועיל ולהשיג?

עונה אברהם: תלמדו מהמים, ממצווה אחת של ניסוך המים. נחו ושמחו שמחה גדולה. וכעת, תרחצו רגליכם מעוונות ומעשים רעים, ותלכו בדרך ה', בדרך של מעשים טובים. צריך האדם לדעת, שיש לכל מצווה כוח גדול מאוד ואין ראשית ואין אחרית לשכר והמעלה של כל מצווה.

יהודים מתפללים, בית כנסת. ShutterStock
הצדיק בחר דווקא בזה שעזב הכל לטובת אימו/ShutterStock

הרב פינטו המשיל זאת על ידי מעשה שהיה, וכך סיפר: ומול עיניי, בכל עת, גירסא דינקותא, בבית הכנסת אשר מו"ר זקננו הקדוש רבנו משה אהרון פינטו זצוק"ל היה מתפלל, היה מקפיד לכבד כבוד גדול אדם פשוט והיה מושיב אותו במזרח בכיסא לידו. ובאחת השבתות, בסעודת שבת, עמדו ושאלו את הצדיק מדוע כך מכבד את האדם הזה, לא תלמיד חכם ולא שום עניין מיוחד, יהודי ככל היהודים? ענה ואמר להם: אדם זה, אמו אלמנה חולה, אשר לא יכולה בכוחות עצמה לעשות מאומה והוא עזב את עבודתו ואת כל חייו הקדיש למצווה אחת - כבוד האימא ומסירות נפש על אימו. אמר מו"ר זקננו - אני מכבד אותו כבוד גדול על מצווה גדולה זאת, אשר מקפיד בה בכל כוחו.

לכל מצווה יש כוח גדול ביותר ואין האדם יודע באיזה עת ובאיזה זמן תעמוד איתו המצווה אשר מקפיד בה, סיכם הרב פינטו והוסיף כי "ברוך ה', ה' זיכה אותנו להשתדל להגדיל תורה ובודאי, זכות הרבים גדולה וחזקה מאוד ולמצווה זאת יש שכר גדול בשמים, אף שבריאותינו לא על הצד הטוב, משתדלים לעשות נחת רוח ליוצרינו ולעשות רצון בוראינו, ולתקן באנו ולא לקלקל.

מתפללים אנו, מעומקא דליבא, שבזכות מצווה זאת יתן ה' כח והצלחה לכל המשתדלים בקהילת קודש שובה ישראל, ויצילם מן הרעים החוטאים והמחטיאים ויפתחו שערי שמים, וזכות אבות תגן עליהם ונזכה לגאולה שלמה בקרוב".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully