וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו הפתיע בשיעורו: תעשו "תענית שפיטה"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 13:30

בדומה לתענית דיבור או אוכל, הפציר ראש אבות בתי הדין במרוקו בתלמידיו להימנע אחת לשבוע משפיטה של אחרים, שכן זה מייצר רוע בעולם: "יש אנשים שבטבע שלהם מוטבע להיות השוטר של העולם, לתת מוסר לכולם. קודם כל תתן מוסר לעצמך". צפו בדבריו

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הפתיע בשיעורו כאשר ביקש מתלמידיו לעשות "תענית שפיטה". כלומר, במקום תענית דיבור או אכילה, פעם בשבוע לא לשפוט כלל אנשים.

הרב פינטו הסביר שאנשים שעסוקים בלשפוט את חבריהם - מייצרים רע בעולם: "יש הרבה אנשים שנותנים מוסר לאנשים. הם אומרים לחבריהם 'למה אתה עושה, ולמה אתה לא עושה כך?' ונותנים מוסר לאנשים. יש אנשים שבטבע שלהם מוטבע להיות השוטר של העולם, לתת מוסר לכולם. קודם כל תתן מוסר לעצמך, אל תתן מוסר לאחרים".

"על אותם אנשים ששופטים כל היום את האחרים - אמרנו כמה פעמים", הוסיף הרב פינטו, "כמו שיש תענית דיבור, כמו שיש תענית אוכל - לא לאכול, אדם צריך לקבל על עצמו פעם בשבוע לעשות 'תענית שפיטה' - לא לשפוט אנשים. מספיק לשפוט אנשים".

לדבריו של ראש אבות בתי הדין במרוקו: "אלו ששופטים כל היום ואומרים לסביבה שלהם 'זה גנב, זה שקרן, זה לא טוב, זה כן טוב' מטביעים רע בעולם, וזה נהיה דבר לא טוב".

"וזה גם דבר עמוק וחשוב, כאשר אדם חוזר בתשובה מרוב שהוא בעל מידה רעה, הרב מטביע את המידה הרעה בתלמידים שלו, וגדל דור שני שמוטבע בו לא טוב. לכן אדם צריך להיזהר בכל דבר זהירות גדולה ביותר, איך הוא עושה ומה עושה ואיך הוא מתנהג", הוסיף הרב פינטו לסיום.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully