וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם: תאונת הדרכים שנגרמה בגללה מחשבה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 12:55

בשיעורו האחרון במנהטן הסביר רבי יאשיהו פינטו כיצד מחשבות רעות מייצרות צרות בעולם, דוגמת תאונת דרכים או מחלה, אפילו אם אנו רחוקים ממי שחושב על כך. צפו בדבריו

בווידיאו: צפו בדבריו של הרב פינטו/שובה ישראל

רבי צדוק הכהן מלובלין זצ"ל, שהיה מגדולי בעלי המחשבה והחסידות, כותב שלכל מחשבה שלנו יש כוח גדול מאוד ואין מחשבה שהולכת ריקם. לדבריו, המחשבות שלנו "מתעברות" בגופים פיזיים בעולם.

האדמו"ר הרב פינטו הביא את דבריו של רבי צדוק הכהן בשיעורו האחרון במנהטן, והסביר כי אם אדם חושב משהו רע - המחשבה לא נעלמת, היא נתפסת על משהו ומייצרת רע בעולם, ובכוחה לגרום חלילה לתאונת דרכים או למחלה למישהו שנמצא אפילו במרחק רב מחושב המחשבה.

זה מפחיד, הוסיף הרב פינטו - אנחנו חושבים מחשבות והן לא נעלמות, הן חיות ומשפיעות לטוב ולרע. הן הופכות לחלק מהחיים עצמם, מהמציאות. אנחנו שותפים לכל הנזקים שאנשים ניזוקו בגלל המחשבות שלנו. גם על מחשבות הקדוש ברוך הוא מביא במשפט, גם על זה יש לנו אחריות.

אבל כאשר המחשבות של האדם נקיות וטהורות, והדרכים נקיות, אז האדם מייצר טוב בעולם ומשפיע בצורה חיובית על כל הסביבה שלו.

הרב פינטו המשיל זאת לפקק בכביש. כמו רכב שנתקע באמצע הכביש ומעכב את כל הרכבים האחרים, כך מחשבה רעה אחת עושה פקק של מחשבות לא טובות ותוקעת הכל. וכמו תפוח מקולקל אחד בארגז שמקלקל את כל התפוחים האחרים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully