וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההר ירק אש": צלם הנופים שחי על הקצה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 8:19

צלם הנופים מיקי שפיצר התאהב באיסלנד ובעיקר בהרי הגעש שבה. בראיון לוואלה! יהדות הוא מספר על מסעותיו אל לוע הר הגעש ועל העוצמה אותה חווה סמוך לטבע המתפרץ

בווידאו: להר הגעש Fagradalsfjall/מיקי שפיצר

צלם הנופים מיקי שפיצר אוהב להגיע עד לקצה בשביל האומנות. מבחינתו, שום דבר לא ימנע מעדשתו להביא לעולם יצירת מופת של נוף פראי, או טלית בשקיעה. שפיצר, חרדי, מתגורר בעיר ביתר עילית, הוא טייל בכל העולם, אבל רק מדינה אחת מוגדרת אצלו בלקסיקון כ"בית השני שלי" - איסלנד.

צלם נוף - יהדות. מיקי שפיצר,
מקומות מרהיבים, צילומים בלתי נשכחים/מיקי שפיצר

"איסלנד זה הבית השני שלי, ביקרתי שם חמש פעמים ועדיין רוצה עוד", הוא אומר בראיון לוואלה! יהדות, "כצלם טבע ונוף שאוהב להסתובב בעולם ולחפש נופים מיוחדים איסלנד כבשה אותי, בעצם לא רק אותי, איסלנד מדינה פשוט יפהפייה. נופים שלא מהפלנטה שלנו".

הרי הגעש המתפרצים הם נקודת השיא של שפיצר באיסלנד, סף הריגוש שלו עולה כשהוא מצליח לצלם את הטבע בעוצמתו, ולכן הוא מתקרב ומתקרב אל הלבה עד כמה שניתן. "אני כאן כדי לספר לכם על החוויה המדהימה שעברתי באיסלנד, וכוונתי להר הגעש Fagradalsfjall- שבעקבותיו, האיסלנדים חוו רעידות אדמה רבות ותנודות קרקע לא נעימות לפני שדרקון האש מתעורר".

הר הגעש  Fagradalsfjall. מיקי שפיצר,
הר הגעש Fagradalsfjall/מיקי שפיצר

מיקי מתאר את המסע שלו להר הגעש האימתני: "הגעתי יחסית מוקדם לאזור ההתפרצות כשהכל היה טרי וההר היה במרחק נגיעה. טיפסתי על שלג צורב ונאבקתי ברוחות הפרצים. חום וקור מתערבבים להם יחד. אחרי טיפוס מיגע של שעה וחצי - ראיתי את הפלא. נהרות של אש זרמו כמו נחלי מים שוצפים. פשוט לעמוד ולשפשף עיניים. ההר ירק אש והאש נשפכה לכל עבר, סוחפת ושורפת סלעים ואבנים.

"אחרי התאוששות מההלם - הרמתי לאוויר רחפן כדי לראות איך זה נראה מלמעלה. הרחפן קיבל כוויה קטנה מחום האש - למעלה מאלף מעלות, והוא קצת השתולל מחוסר קליטה. צלמים מקומיים סיפרו לי שהלבה משבשת את קליטת הלוויינים. אבל בחסדי שמים הרחפן שלי לבסוף חזר בשלום".

שפיצר מזמין את גולשי וואלה! יהדות לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם שלו

הר הגעש  Fagradalsfjall. מיקי שפיצר,
הר הגעש Fagradalsfjall/מיקי שפיצר

"בהמשך", מספר מיקי שפיצר, "חבר צלם איסלנדי לקח אותי בדרך 'סודית' ללוע חדש שרק נפתח כמה שעות קודם. זו הייתה חוויה אדירה, עמדתי כ-2 מטר מההר! מה רבו מעשיך ה'. הלבה זרמה מתחתיי וכל כמה דקות צעדנו לאחור כי הלבה זרמה לכיוונינו. בדיעבד, התברר שיום למחרת נפתח לוע חדש בדיוק באותו מקום שעמדנו".

שפיצר מוסיף לסיום כי "כיום, הדרך להר נחסמה, מכיוון שהלבה זרמה לכל עבר והתצפית על ההר כיום היא מרחק של מאות מטרים מההר".

צלם נוף - יהדות. מיקי שפיצר,
הדרך להר נחסמה כיום/מיקי שפיצר
אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully