וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו לתלמידיו בלוס אנג'לס: כולנו "בעלי תשובה"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 11:43

"אין כזה דבר 'בעל תשובה'", אמר ראש אבות בתי הדין במרוקו לתלמידיו והסביר מהי הדרך הראויה להתקדם בה: "אל תעשה משהו שהוא לא אתה, אבל גם אל תלך לאט מדי, כי בסוף תישאר במקום. לא להביט לאחור, כל הזמן להתקדם". צפו בדבריו

צפו בדבריו של הרב פינטו/שובה ישראל

תופעת החוזרים בתשובה הביאה עמה אתגרים רבים. ישנם כאלה שלוקחים את הדת בקיצוניות ונופלים מהר וישנם אחרים שמתקדמים לאט ולפעמים לאט מדי.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, שמנהיג את קהילת "שובה ישראל" כבר קרוב ל-30 שנים, קירב רבבות לתשובה ויראה. בשיעורו האחרון בלוס אנג'לס הוא התייחס ל"בעלי התשובה" והרחיב על האיזון הנכון והרצוי.

"אין דבר כזה 'בעל תשובה'. צריך להוריד את המילה הזו. כולנו בעלי תשובה. גם הצדיק הגדול הוא בעל תשובה וכך גם הרשע הגדול", אמר הרב פינטו.

לדבריו, הדרך הראויה ללכת בה היא זו: "תלך מדרגה מדרגה, אל תעשה משהו שזה לא אתה. ומצד שני, אדם לא יכול לבוא ולומר אני אלך לאט לאט ובסוף הוא יישאר באותו מקום, זה גם עצת היצר הרע. תלך, כל הזמן תלך. גם אם תלך קצת קצת - אבל תלך", אמר והוסיף, "אל תגיד 'אם אני אעשה מדי מהר, אני אפול' - כי בסוף אתה לא תעשה כלום".

הרב פינטו סיפר כי "אבי תנועת המוסר רבי ישראל מסלנט זצ"ל היה אומר - מיהו בעל תשובה? מי שהיה מעשן 20 סיגריות בשבת והוריד לעשר - זה בעל תשובה".

"אשת לוט הפכה לנציב של מלח בגלל שהיא הביטה לאחור. בעל תשובה מביט קדימה, לא אחורה, אם מביטים אחורה הופכים להיות מלח", אמר האדמו"ר הרב פינטו לסיום.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully