וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: משלמים ביוקר על ישועות מאחיזת עיניים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 7:48

בשיעורו האחרון בניו יורק אמר ראש אבות בתי הדין במרוקו לתלמידיו כי "יש כמה דרכים לפעול ישועות" והסביר כי הנכונה היא "הדרך של משה רבנו, שפעל בדרך התורה". צפו בדבריו

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו התייחס בשיעורו האחרון בניו יורק לתופעת הבאבות והישועות, ואמר כי צריך להיזהר לפעול ישועות רק דרך התורה, כי ישועות שבאות על ידי "אחיזת עיניים" גורמות לסבל וכי "משלמים עליהם ביוקר".

לדבריו של הרב פינטו, "יש כמה דרכים לפעול ישועות. יש את הדרך של משה רבנו, שפעל בדרך התורה, קריעת ים סוף, עשר המכות, ענני כבוד, הכל בדרך התורה. לא קוסם ולא מחזה עיניים, רק התורה הקדושה".

הרב פינטו סיפר: "אנשים היו מגיעים לגאון מווילנא לבקש ישועה, והוא היה אומר 'רגע', והיה הולך ללמוד תורה ואז עונה את התשובה. במה אתה רוצה לפעול ישועה, בשכל? השכל של האדם מוגבל, ואם זה דרך התורה - אין גבול ויש כוח לפעול ישועה".

לדבריו, "דרך אחרת לישועות - לא מוכרת לנו. דרכים אחרות זו אחיזת עיניים. ואחיזת עיניים זו ישועה שאחר כך משלמים עליה ביוקר. יותר טוב לא לקבל כזו ישועה".

"מה אדם חושב, ילך לרב יקבל ברכה ומה? אנשים היו הולכים לבעל שם טוב ולנועם אלימלך, מה הם היו שואלים אותם: איך אני אמכור בניין? לא. היו שואלים: איך אני אעבוד יותר את ה', עבודת ה' - זה להתקרב לצדיק ולעבוד באמת את ה', והיום בני האדם מבזבזים את זמנם על דברים בטלים".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully