וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרן ראש הישיבה: הרפורמות ישפיעו לרעה גם על החילונים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 8:13

בשיעורו בבני ברק התייחס ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לשינויים שמבקשת הממשלה הנוכחית לבצע בכל הנוגע לתחום הכשרות במדינה: "יש חילונים שמקפידים על הלכות מסוימות, וימנעו מהם לקיים כשרות ועוד מצוות", טען

בווידיאו: דבריו של הרב אדלשטיין על הרפורמות/בית מרן ראש הישיבה

בשיעורו השבועי במעונו שבבני ברק, התייחס אמש (שלישי) מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין למציאות בישראל, בה הממשלה הנוכחית מבקש לחולל רפורמות שישפיעו על הכשרות וההלכה. לדבריו של ראש הישיבה, הרפורמות ישפיעו לרעה גם על המגזר החילוני, שימנע מלאכול כשר.

בראשית דבריו אמר ראש הישיבה: "המצב כעת פה בארץ שיש גזירות. גזירות שיהיה קשה לעסוק בתורה, ביטול תורה, זה המטרה של הגזירות", לדבריו. "הגזירות הן אינם רק על ציבור שומרי תורה ומצוות, אלא גם על החילונים שמקפידים על הלכות מסוימות וימנעו מהם לקיים כשרות ועוד מצוות".

"וחוץ מזה", הוסיף הרב אדלשטיין, "הגזירות הן על כל הציבור הכללי גם כן, שיהיה הנהגה לא על פי ההלכה, עם איסורים חמורים, איסורים חמורים שהציבור הכללי גם כן מקיים, לא עובר על איסורים חמורים כאלה, שלא עוברים, רוצים להכשיל אותם. שיעברו, שכל הציבור יהיה בעלי עבירות".

בהמשך דבריו תמה ראש הישיבה כיצד יהודי מסוגל לגזור גזירות על יהודי אחר: "זה לא מובן, שיהודים יגזרו גזירות על יהודים, זה נגד הטבע של יהודים. יהודים - הטבע שלהם מובא בגמרא - שלושה סימנים יש באומה זו, שלושה סימנים: רחמנים, ביישנים, וגומלי חסדים, שלושה סימנים".

לדבריו, "זה כל אחד, לא דווקא שומר תורה ומצוות, כל יהודי שיש לו נשמה יהודית הוא אחרת מאומות העולם, זה דבר ידוע, אנשים שמכירים את העולם אומרים את זה גם כן. שמעתי מהם, רואים שיש הבדל, האופי של יהודי זה משהו אחר, זה לא האופי של אומות העולם, זה אופי אחר, רחמנים ביישנים וגומלי חסדים, כך המציאות. אז הגויים עשו גזירות, אבל שיהודים יעשו גזירות על יהודים? זה דבר שלא מובן, אחינו בני ישראל, אמר לסיום".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully