וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לה שיניים": הזקנה שהדהימה את הממלכה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 11:24

פרשת השבוע, פרשת חיי שרה, מספרת לנו על השידוך של יצחק אבינו. בעזרת סיפור מעניין מסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מדוע וכיצד הקב"ה הוא היחיד שיכול לזווג זיווגים ולמה כדאי לרווקים להקפיד להתפלל בזמן זה

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת חיי שרה, בה התורה מספרת לנו על השידוך של יצחק אבינו. התורה מדגישה לנו ש"מֵה' יָצָא הַדָּבָר לֹא נוּכַל דַּבֵּר אֵלֶיךָ רַע אוֹ טוֹב", כלומר, שרק הקדוש ברוך הוא מזווג זיווגים.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מסביר כך:

בפרשת השבוע אנו רואים שאברהם אבינו שולח את אליעזר להביא שידוך ליצחק וכך מוצא אליעזר את רבקה. וידוע מה שכתוב בספרים הקדושים, שהקריאה מעוררת את הזמן ועל ידי הקריאה של הפרשה מתעורר גם כוח של זיווגים לאנשים ומי שיודע לכוון טוב בפרשת השבוע, יכול לזכות לזיווג הגון ולכן אנשים שלא זכו לשידוכים הקפידו בזמן הזה להתפלל ולעשות דברים לעורר את הזמן כדי לזכות בשידוך.

ידוע מה שמסופר על מלך גדול שפגש רב ושאל אותו מה הקב"ה עושה כל היום. הרב ענה לו שהקב"ה מזווג זיווגים כמו שהמדרש אומר (בר"ר סח, ד) הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יוֹשֵׁב וּמְזַוֵּג זִוּוּגִים, בִּתּוֹ שֶׁל פְּלוֹנִי לִפְלוֹנִי, אִשְׁתּוֹ שֶׁל פְּלוֹנִי לִפְלוֹנִי, מָמוֹנוֹ שֶׁל פְּלוֹנִי לִפְלוֹנִי. אמר אותו מלך לרב הגדול, גם אני יכול לעשות את זה. אמר לו הרב, הרבה לפניך ניסו ונכשלו וגם אתה לא תוכל.

חתן מניח טבעת נישואין על אצבע של כלה. ShutterStock
רק הקב"ה מזווג זיווגים/ShutterStock

חשב המלך שכן יצליח ובאחד הימים שיצא מהארמון ראה נערה יפת תואר ענייה עוברת ברחוב וקרא לה, נתן לה את המכתב שתתן אותו לשר גדול בעיר רחוקה בממלכה שלו והוא יתן לה מאה זהובים. אותה נערה התחילה ללכת במצוות המלך ובאמצע הדרך עצרה אותה אישה זקנה וביקשה ממנה צדקה. אותה נערה ריחמה עליה ונתנה לה את המכתב שתעביר אותו לשר וכך תקבל מהשר מאה זהובים במקומה. הלכה הזקנה לשר והעבירה לו את המכתב.

כשפתח השר את המכתב, ראה שכתוב במכתב שהמלך מצווה אותו להתחתן עם האישה שתביא את המכתב. עמד השר באין אונים והתחתן עם אותה זקנה. עבר זמן המלך עשה מסיבה גדולה והזמין את כל האנשים והוא מסתכל על אותו שר ורואה שהוא לוקח עוגיות ואוכל ושם בכיסים. שאל אותו המלך למה הוא לוקח אוכל ועוגיות ושם בכיסים, ענה לו השר שזה בשביל אשתו. שאל אותו המלך מה יש לאשתו, אמר לו השר שהיא זקנה ואין לה שיניים.

אמר לו המלך שהוא שלח אישה צעירה להתחתן איתו, ענה לו השר שלא ומי שהביאה לו את המכתב הייתה אישה זקנה. אז הבין המלך מה עשתה אותה נערה ומה אמר לו אותו רב גדול, שרק הקב"ה יכול לזווג זיווגים.

האדם צריך לדעת שזיווגים הם רק ביד הקב"ה, כל העניין של זיווגים זה רק על ידי תפילה והכל בידי הקב"ה. "רַבּוֹת מַחֲשָׁבוֹת בְּלֶב אִישׁ וַעֲצַת ה' הִיא תָקוּם" (משלי יט, כא) אדם צריך להשליך יהבו על השם ולהשתדל להתפלל לקב"ה, כי הזיווגים שהקב"ה מזווג הם הזיווגים הנכונים וכמה שהאדם יחשוב ויתכנן, לא יעלה בידו כלום. אבל אדם שהולך בתמימות וביושר עם הקב"ה ומשליך את יהבו על הקב"ה, הקב"ה משפיע עליו שפע ונותן לו טוב.

הימים האלה הם ימים שיש בהם כוח לזיווג, יהי רצון שהקב"ה יזווג את כל מי שצריך זיווג בזיווגים הגונים ויהיה לכולם ישועה והצלחה.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully