וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט היווני: השחיטה היהודית לא חוקית

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 12:18

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין, הגיב בחריפות להחלטה שקבעה כי השחיטה היהודית מנוגדת לחוקה היוונית והאירופית: "כאשר אמונתנו ומנהגנו מותקפים מימין ומשמאל על ידי חוקים, הממשלות לא נשמעות"

שחיטה כשרה. AP
עוד מדינה נגד השחיטה הכשרה/AP

גזירת השחיטה: בית משפט ביוון קבע כי השחיטה היהודית אינה חוקית וכי היא מנוגדת לחוקה היוונית והאירופאית.

הדיון בבית המשפט התקיים בעקבות עתירת הפדרציה ההלנית לרווחת בעלי חיים נגד החלטת המשרד לפיתוח הכפר והמזון, שקבע כי יש להעניק פטור לשחיטה הכשרה מהחוקים שדורשים להמם את בעלי החיים לפני השחיטה.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, אמר בתגובה: "בדצמבר שעבר הזהרנו לגביי ההשלכות המסוכנות של פסיקת בית המשפט האירופי לצדק, ועכשיו אנחנו רואים את התוצאה".

לדבריו: "חופש הדת היהודי נתון להתקפה ישירה. ההתקפות הישירות הללו מגיעות מרבות מאותן ממשלות ומוסדות שנשבעו להגן על הקהילות היהודיות שלהם. מה שאנו עדים לו הוא צביעות ממדרגה ראשונה".

"כשזה מגיע לאנטישמיות, ממשלות ומוסדות עומדים מאחורינו בצדק, אבל כאשר אמונתנו ומנהגנו מותקפים מימין ומשמאל על ידי חוקים, הן לא נשמעות בשום מקום. אנו נפעל באופן מיידי על מנת לדרוש תשובות מהדרגים הגבוהים ביותר של ממשלת יוון לשאלה הפשוטה אך הבסיסית - איך יכולים לחיות יהודים באירופה אם תמשיכו לחוקק חוקים נגדנו?", הוסיף.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully