וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב החריג של גדולי ישראל: "חילול המקום הקדוש"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 10:20

הרבנים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין פרסמו מכתב משותף שיוצא נגד רצונה של הממשלה לבצע רפורמות ושינויים במתווה הכותל המערבי

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. יח"צ,
מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי/יח"צ

גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, פרסמו הבוקר (שלישי) מכתב חריג ויוצא דופן כנגד ממשלת ישראל הנוכחית וכוונתה, לטענתם, לחלל את קדושת הכותל המערבי על ידי "הכרה בכיתות הזרות".

גדולי ישראל קראו במכתב לציבור להתפלל לביטול "הגזירות" ולקיים ביום חמישי הקרוב, ערב ראש חודש כסלו, תפילת יום כיפור קטן ואמירת תהילים.

מכתב קנייבסקי, אדלשטיין. יח"צ,
מכתב קנייבסקי, אדלשטיין/יח"צ

בראשית מכתבם כתבו גדולי ישראל: "לזעוק בזעקה להעלות שוועתנו, כאשר לדאבון הלב ממשלת הזדון גמרו אומר לפגוע בכל עמודי העולם, ונשאו זממם נגד לומדי התורה בכל דרך שהיא, להפריע לאברכי הכוללים בסיוע במוסדות לילדים הרכים, להשית מיסים שונים ומשונים כדי להקשות על לומדי התורה, לפגוע בכשרות המזון לכל העם היושב בציון, וגם לרבות ההכרה בכיתות הזרות ליהדות המסורה ולעקור את שלטון ההלכה, תוך כדי חילול המקום הקדוש שריד בית מקדשנו".

בהמשך מכתבם כתבו מנהיגי הציבור החרדי: "והנה ודאי זממם לא יצלח וזאת התורה כל כלי יוצר עליה לא יצלח, ובכל דור ודור עומדים עלינו וכו' והקב"ה מצילנו מידם. וגם הם טועים כביכול הדבר יגרום לרפיון אצל מי מלומדי התורה, אלא אדרבה לבטח כל אחד מתחזק להוסיף בשקידת התורה, והניסיונות האלו רק יוסיפו ויחזקו את הלומדים".

"אמנם אחר שיש בזה חילול השם, הרי מחובתנו לעשות קידוש השם, להתחזק בתורה, במידות טובות ובאמונה, ולזעוק בזעקה לפני ריבון כל העולמים ובפרט בערב ראש חודש הבעל"ט, עת רצון היא וראוי הוא שהכלל כולו יתכנסו להעלות שוועתנו בתפילת יום כיפור קטן בכל אתר ואתר, לתפוס אומנות אבותינו, כי ודאי לא באו על המאורעות האלו אלא כדי שנתעורר ונתחזק בכל הדברים הצריכים חיזוק. וברצות השם נזכה במהרה לישועת עולמים ובא לציון גואל אכי"ר", הוסיפו במכתבם.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully