וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: התרברב בתרומה השמנה ונפטר באותה שנה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 12:15

מי שמתחיל במצווה מסוימת או במעשה טוב, חייב להשלים את מלאכתו. מנגד, עליו גם לוודא שהוא משאיר מקום לאחרים לתת את חלקם. הרב יאשיהו פינטו הסביר זאת בשיעורו האחרון במנהטן בעזרת סיפור מעניין. צפו בדבריו

בווידיאו: צפו בדבריו של הרב פינטו/שובה ישראל

האדם צריך לדעת שאם הוא מתחיל לקיים מצווה או לעשות מעשה טוב - הוא חייב להשלים את המלאכה. מנגד, לא רצוי לקפוץ בראש ולקחת הכל לעצמו, אלא צריך להשאיר גם לאחרים.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הרחיב בנושא בשיעורו האחרון במנהטן ואמר כי "הגמרא אומרת שהמתחיל במצווה ולא גומרה - קובר חלילה את אשתו ואת בניו. דברים מפחידים. אדם שמתחיל מצווה ולא גומר אותה - הוא מגיע לקבור ילדים. כל העניין של המצוות זה דבר לא פשוט".

"פעם היה מקום של תורה", סיפר הרב פינטו, "ושאלו: 'מי רוצה לתרום לישיבה?', קם אדם ואמר: 'אני רוצה לתרום הכל!'. אותו אדם נפטר באותה שנה. למה? כי הוא היה צריך לתת גם לאחרים לתרום ולא לקחת הכל לעצמו. אם אין מי שיתרום? תקח אתה הכל. אבל מראש אתה בא לקחת הכל? לא. תן לכולם לתת".

"אותו דבר, אדם בא ואומר: 'אני אעשה'. ה' עוקב אחריך. אם אתה לא עושה - הקדוש ברוך הוא בא ותובע ממך. ועל הכל יביא אלוקים במשפט. אין דרך להתחמק", הוסיף הרב פינטו.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully