וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל: העירייה תרכוש את בית הכנסת ותחדש אותו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 12:21

עיריית אורם מעוניינת להפוך את המבנה העתיק לחלק מנתיבי התיירות היהודיים והמקומיים ולשם כך הגיעה להסכם עם בעלי המקום ועצרה את תהליך ההפקעה שהתנהל

טירה בעיר אורם, פורטוגל. ShutterStock
הטירה המפורסמת בעיירה אורם, פורטוגל/ShutterStock

לאחר שהגיעה להסכם עם הבעלים הפרטיים, הודיעה מועצת העיר אורם שבמרכז פורטוגל כי תרכוש את שרידי בית הכנסת העתיק בעיירה, בתקווה לשחזר אותו ולהפכו לחלק מנתיבי התיירות היהודיים והמקומיים.

לפני מספר שנים ניסתה העירייה לרכוש את הבניין ההרוס, אך לא הצליחה להגיע להסכם עם הבעלים. בעקבות כך, שנה לאחר מכן, היא החלה בהליך הפקעת המבנה, אולם על פי הסכם חדש, העירייה תרכוש את האתר ובעקבות כך תהליך ההפקעה נעצר.

"הרכישה יוצרת את התנאים לשימור האתר הסמלי היהודי החשוב הזה, המשלב את המורשת ההיסטורית כפי שהיה במקום בעבר", נאמר בהודעה הרשמית של העירייה.

ההריסות מורכבות מחזית אבן עם שתי קשתות מחודדות בגבהים לא שווים, וחלון פעור שנפתח בקיר סביב הקשת הגבוהה יותר. החזית היא החלק היחיד ששרד בבניין.

יודגש כי למרות שנהוג להתייחס אליו כאל בית כנסת מהמאה ה-15, על פי לוח מידע שכבר הוצב באתר על ידי העירייה אין תיעוד או מקורות ארכיוניים המוכיחים זאת, וכי קיימת מסורת בעל פה המציינת את הרחוב שבו הוא ניצב כ"רחוב היהודים הישן".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • בית כנסת
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully