וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי קווינס התאחדו נגד יזם הנדל"ן: לא להריסת בית הכנסת

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 13:18

יזמי נדל"ן מבקשים להרוס את בית הכנסת אור נתן בשכונת קווינס שבניו יורק על מנת לבנות תחתיו בניין מגורים. תושבי השכונה היהודים קוראים לשמר את המבנה ההיסטורי

יהודים ברובע קווינס, ניו יורק. ShutterStock
יהודים ברובע קווינס, ניו יורק/ShutterStock

אלפי יהודים המתגוררים בשכונת קווינס בניו יורק חתמו בימים האחרונים על עצומה להצלת בית הכנסת 'אור נתן' - השוכן במבנה ישן, לאחר שיזם נדל"ן מקומי מבקש להרוס את המבנה ולהקים במקומו בניין מגורים רחב בן 15 קומות. במרכז העצומה שסחפה רבים נכתב כי "מדובר באחת מפנינות התרבות שלנו. זה אתר משמעותי והיסטורי לכל מי שמתגורר כאן לאורך השנים. התוכנית החדשה לא רק תהרוס מבנה היסטורי אלא גם תעקור בית כנסת המספק שירותים דתיים והומניטריים לרבים מתושבי האזור".

תושבי השכונה היהודים התגייסו ובאו לאסיפה שנערכה על ידי העירייה וניסו לשכנע שלא להרוס את בית הכמסת למרות העובדה שהוא שוכן במבנה ישן. "יש כל כך הרבה מבנים נטושים שאפשר להרוס בשכונה. דווקא את המבנה הזה שיש לו ערך ומשמעות להרוס? היזם רוצה כסף, אבל ניו יורק צריכה לשמור על המורשת שלה", אמר אחד מהתושבים היהודים הוותיקים.

תושב יהודי נוסף הסביר: "מה שחסר באזור שלנו הוא לא רבי קומות. לא צריך לקחת מרכז של קהילה ולהרוס אותו בגלל גחמות של יזמים".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully