וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי לפלא: הנס שהדהים את חסידי האדמו"ר

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 12:02

מדוע חשוב לעשות כמה שיותר מצוות כל עוד אנו בין החיים? כי אחרי הפטירה כמעט בלתי אפשרי להוסיף מעשים טובים. הרב יאשיהו פינטו הסביר זאת בשיעורו בעזרת מעשה מעניין. צפו בדבריו

מדהים מה כוחה של מצווה, שכאן בעולם הזה אפשר ברגע לקיימה ולזכות בעולמות - אבל אחרי הפטירה, כמעט בלתי אפשרי להוסיף מצוות ומעשים טובים.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הביא בשיעורו מעשה שהיה עם אחד מגדולי האדמו"רים, שבנו נפל למשכב וחלה בחולי גדול. הרופאים כולם היו אובדי עצות ונטולי פתרון והבן עמד למות.

האדמו"ר, שרצה לעשות הכל כדי להושיע את בנו ולהביא לו רפואה, פנה למניין מחסידיו וביקש מהם כך: "תלכו לציונו של רבי אלימלך זי"ע בעיר ליזנסק ותאמרו שאני תורם סכום כסף לצדקה לעילוי נשמתה של נשמה שלא היו לה ילדים בחיי חיותה בעולם, ושאין לה מי שישלח לה עכשיו מצוות ומעשים טובים, ובזכות זה - שתלך לפני כסא הכבוד ותתפלל עבור רפואת בני".

משלחת החסידים טרם שבה, ובן האדמו"ר הבריא לחלוטין מחוליו ויהיה זה לפלא גדול, שבזכות תפילותיה של הנשמה העזובה - באה הישועה הגדולה.

מכאן רואים, אמר הרב פינטו, עד כמה חשוב לעשות השתדלות בעולם הזה, לחטוף עוד ועוד מצוות ומעשים טובים. אחרי שהאדם נפטר - קשה מאוד להוסיף מצוות.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully