וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גשם: זה מה שגדולי הרבנים הורו לעשות

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 14:07

החורף פה, אבל הגשם לא. מה עושים? בהוראת רבי יצחק זילברשטיין, חתנו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, החלו להוסיף בבית הכנסת לתפילת שמונה עשרה את תפילת "ועננו" וכך עושים גם בחסידות בעלזא ובמקומות נוספים

גשם. ShutterStock
איפה הגשם?/ShutterStock

החורף כבר כאן, אבל הגשם ממאן מלרדת. על פי ההלכה, כשלא יורדים גשמים מוסיפים בתפילת שמונה עשרה את תפילה "ועננו", הנאמרת בעת עצירת גשמים, לאחר קביעה של הרבנים.

בהוראת חתנו של מרן שר התורה רבי חיים קניבסקי, רבי יצחק זילברשטיין, החלו לומר בבית הכנסת שבשכונת רמת אלחנן בבני ברק את תפילת "ועננו", וזאת בעקבות עצירת הגשמים.

הרב זילברשטיין הוא רבה של שכונת רמת אלחנן וקולו ההלכתי מושמע בקהילות רבות בעולם היהודי. גם בית הדין קהל "מחזיקי הדת" של חסידות בעלזא פירסם קריאה לפני מספר ימים, שבה מורים הרבנים לחסידים להתחיל ולהתפלל את תפילת "ועננו" ולהתפלל לגשם.

הרבנים כתבו כי "היות שנמצאים באמצע חודש כסלו ועדיין לא נענינו בגשמי ברכה ונדבה, על כן מחובתנו לפשפש ולמשמש במעשינו ולהיטיב דרכנו לזעוק ולהתריע, ולשפוך שיח לפני אבינו שבשמים שיחוס וירחם עלינו לחונן אותנו בתן טל ומטר לברכה".

"על כן מן הראוי שכל אחד ואחד יוסיף בברכת שומע תפלה בלחש תפלת 'ועננו בורא עולם' שהוסיפו ברכה זו בתענית ציבור", הוסיפו.

וברקע, הגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת "כסא רחמים" התייחס אף הוא לעובדה שאין גשם ואמר כי "סיימו היום מסכת "ראש השנה", ומתחילים מסכת תענית, והשנה חסר לנו גשם. בעוון של מי? לא יודעים. בעוון שלנו. כל אחד יאמר: עוונותי הטו אלה. אבל במסכת תענית כתוב שהיו עושים תעניות על גשמים. היום כבר לא עושים תעניות... מכמה טעמים... הלוואי שנוכל לעמוד בתעניות העיקריות, ולכן קשה להוסיף עוד תעניות, ב-י"ז בכסלו, ואח"כ שני וחמישי ושני. פעם היה נורא ואיום".

הרב מאזוז הוסיף: "היום אין לנו בעוונות שום דבר, הרב עובדיה היה פותח את ההיכל, ואומר: "א-ל חי יפתח אוצרות שמים", בשמים היו מתחשבים בו, כי היה לוקח את כל המדינה על כפיו, היום אין לנו מי שיכול לעשות דבר כזה, אז נלמד מסכת תענית, שהלימוד יעלה לנו במקום תפילה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חורף
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully