וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חובק עולם: כך הועלו שבעה נפטרים מקזבלנקה לישראל

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 12:31

גופותיהן של שבעה יהודים שנפטרו מקורונה ונקברו קבורה זמנית בבית העלמין היהודי במרוקו הגיעו בסיומו של מבצע מיוחד לישראל, והובאו למנוחת עולמים בארץ הקודש לבקשת משפחותיהם. האחראים על המבצע מספרים על מאחורי הקלעים

בית קברות, ירושלים. ShutterStock
הובאו לישראל למנוחת עולמים/ShutterStock

במבצע מיוחד שהתקיים בשבוע האחרון הוצאו גופותיהם של שבעה יהודים שחלו ונפטרו מקורונה ונקברו קבורה זמנית בבית הקברות היהודי בקזבלנקה לפני כשנה וחצי.

ארונות הקבורה נחתו אמש (שלישי) בשדה התעופה בן גוריון בישראל, ומשם הם הובאו למנוחת עולמים וזאת לבקשת משפחות הנפטרים.

מיכאל גוטווין ושניר אלמליח מארגון זק"א, רכזי המשלחת המיוחדת שיצאו למשימה, סיפרו על מאחורי הקלעים של המבצע: "עם תחילת הגל הראשון בקורונה עשרות יהודים שנפטרו מקורונה ברחבי העולם נקברו בקבורה זמנית במקום פטירתם, קבורה זמנית שהצילה את שריפת גופתם כנהוג בעשרות מדינות רח"ל".

"הגענו לפני כשבוע למרוקו ועבדנו יחד עם חברי הקהילה היהודית המקומית בכדי להוציא את גופותיהם של היהודים ממקום קבורה הזמנית, הערב עם קבלת כלל האישורים שבעת ארונות הקבורה עלו על טיסה לישראל", סיפרו.

"בין הארונות גם ארונו של שליח חב"ד במרוקו רבי שלום איידלמן זצ"ל, שפעל במדינה מעל ליובל שנים ונפטר בעיצומו של יום טוב שני של פסח תש"פ, ויהודים נוספים שמשפחותיהם נאלצו לקבור אותם במרוקו".

"עם סיום השליחות קיימנו מנין ואמירת קדיש יחד עם נציגי משפחות הנפטרים, אנשי חברא קדישא קזבלנקה וראשי הקהילה היהודית. ליווינו את הארונות לשדה התעופה הבינלאומי בקזבלנקה - מרוקו משם המריאו לישראל", הוסיפו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully