וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 שעות של התוועדות: י"ט כסלו הגדולה בעולם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 13:51

י"ט בכסלו הוא יום שחרורו של מייסד חסידות חב"ד ממאסרו ברוסיה הצארית. לציון המאורע יתכנסו מאות אלפי ישראלים ברחבי הארץ לשורת התוועדויות שיימשכו 24 שעות

בכל רחבי הארץ, ממטולה ועד אילת, יחלו מחר בערב מאות אלפי יהודים מכל גווני הקשת של העם היהודי לחגוג את חג י"ט כסלו הנקרא גם ראש השנה לחסידות, חג הגאולה של בעל התניא והשולחן ערוך, כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע. השנה במלאת 223 שנים לחג הגאולה יחל בליץ של התוועדויות שייארך 24 שעות בימים יט-כ' כסלו.

בארגון צעירי חב"ד בראשותו של הרב יוסף יצחק אהרונוב שקדו זמן רב על הכנת תכנית מדיה מיוחדת שנבנתה על ידי אגף מבצע תורה. התוכנית תתאים לכל סוגי ההתוועדויות ותהפוך את המוני ההתוועדויות המיוחדות והייחודיות להתוועדות אחת גדולה שתאחד את מאות האלפים יחדיו בהתוועדות הגדולה בעולם.

חג הגאולה, י"ט בכסלו, יום שחרורו של מייסד חסידות חב"ד ממאסרו ברוסיה הצארית, נחוג כבר יותר ממאתיים שנה בכל תפוצות ישראל. יהודים מכל קצות הקשת התורנית, לצד יהודים ממגוון העדות והסוגים, בכל מקומות מושבותיהם, נוטלים חלק מידי שנה בהתוועדויות מיוחדות אלו. בעל הגאולה, רבנו הזקן התבטא באופן פלאי ונדיר: "מי שישמח בשמחתי (=שמחת גאולת י"ט כסלו) - אוציאנו מן המצר אל המרחב, מן הגשם אל הרוח ומן הגהינום".

את פריצת הדרך הזו, בה יהודים מכל החוגים והעדות נוטלים חלק בהתוועדויות, חזה בעל הגאולה ברוח קודשו. כשהיו חסידים שרצו לכתוב 'מגילת י"ט כסלו', וכבר הכינו נוסח של מגילה כזאת, רבנו הזקן לא קיבלה, ואמר שסיפור המאסר והגאולה אינו צריך להיות כתוב במגילה, משום שהוא יישאר חי לנצח בלב ישראל. וכה אמר: "זה היום יוקבע למועד תמידי בישראל, אשר בו יתגדל ויתקדש שמיה רבא, ויתעוררו אלפי לבבות בישראל בתשובה ועבודה שבלב. כי המעשה (=סיפור המעשה) חקוקה בלב ישראל דלעילא וכתובה בלב ישראל דלתתא".

י"ט בכסלו. יח"צ,
י"ט בכסלו/יח"צ

כאמור, ארגון צעירי חב"ד הכין תכנית מדיה מרהיבה ומושקעת על ספר התניא, אותה יקרינו שלוחי חב"ד בהתוועדויות הגדולות בכל רחבי הארץ. וכך גם הוקמה פלטפורמה מיוחדת ל'חלוקת הש"ס', כפי שקבע הרבי לקיים ביום סגולי זה, דרכה יוכלו רבים בציבור הרחב להצטרף לפרוייקט סיום הש"ס.

אין ספק כי בשנים האחרונות תנועת חב"ד הפכה להיות אחד הגורמים המשפיעים ביותר בציבוריות הישראלית. רבים רבים מצביעים על חב"ד ובתי חב"ד כמי שהביאו את השינוי הדרמטי וכניסת המסורת שנעשה בקרב האומנים ואנשי התרבות בישראל ובכלל במהפך שמתקיים בלמעלה מעשור שנים האחרון בו הפך הציבור היהודי בישראל למסורתי יותר ויותר.

ארגון צעירי חב"ד כיום פרוס בכל שכונה בישראל עם למעלה מאלף משפחות שלוחים, וכ- 120 בתי הספר של חב"ד בחלקם פונים במוצהר גם לציבור החילוני המסורתי שמגיע בהמוניו.

מי שעומד היום בראש הארגונים המרכזיים של חב"ד בישראל ומי שעומד מאחורי מיזמי הענק של חב"ד הוא ראש מפעל השליחות ויו"ר חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב אהרונוב זוכה להערכה רבה מהציבוריות הישראלית ובין היתר גם קיבל תעודות הערכה ממשלות ישראל על פועלו ופועלם של שלוחי חב"ד בארץ ובעולם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully