וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פריקת עול": בלימה רבנית לערבי השירה החרדים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 8:19

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורבנים נוספים יצאו נגד תופעת ערבי שירה המוצגים כ"כינוסי חיזוק וקרבת אלוקים"

הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב חיים קנייבסקי/ראובן קסטרו

בשנים האחרונות נכנסה תופעה למגזר החרדי - ערבי שירה עמוסים בזמרים חסידיים. חלק מהאירועים מקבלים מעטפת של "כינוסי חיזוק וקרבת אלוקים". אתמול, פרסמו גדולי ישראל ביקורת חריפה על התופעה ועל האירועים.

במכתב שפורסם בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נכתב כי "כבר לפני כמה שנים התריעו גדולי ישראל על הנזק הרוחני והקלקול הנגרם בערבי שירה למיניהם. וכאשר בתקופה האחרונה קמו פורצי גדר למשוך ליבם של בני הישיבות היקרים לכל מיני ערבי שירה במסווה של ערב התרוממות בשירה וזמרה, ושנעשים ללא שום פיקוח רוחני, והאוירה שם רחוקה מלהיות אוירה של רוממות רוחנית, אלא של פורקן ובילוי, ויש בהם נזק רוחני, וביטול עול תורה".

עוד נכתב במכתב החריף בשם הגר"ח קנייבסקי: "וכבר כתב הגר"א זיע"א (אבות פ"ג) בביאור הפסוק הראשון בתהילים "ובמושב ליצים לא ישב כי אם בתורת ד' חפצו", ש"מושב ליצים" הוא היסוד ל"כי אם בתורת ד' חפצו", שהמושב ליצים הוא המעכב היותר גדול של הדבקות בתורה, וכן הוא לשון רש"י שם, 'הא למדת שמושב ליצים מביאו לידי ביטול תורה'.

לסיום נכתב כי "ולזאת הננו לפנות לבני הישיבות היקרים, להדיר רגליהם מאירועים אלו שאינם ראויים לעוסקי תורה ועמליה, ויש בהם נזק רוחני, והשומע לדברינו ישכון בטח ויזכה לראות בטוב אור התורה שפע ברכה והצלחה וסיעתא דשמיא".

"קריאתנו למארגני אירועים אלו שלא לפרוץ גדרן של ראשונים ולהימנע מלהביאם למחנה בני התורה, והאירועים לבני הישיבות יעשו רק במסגרת ארגוני בני הישיבות הפועלים תחת פיקוח רוחני בהכוונת גדולי ישראל", נכתב בנוסף.

גם מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין ביקר בחריפות את התופעה ואמר כי "חלילה לבטל את הזמן היקר ולהשתתף באירועים הנקראים ערבי שירה או כל שם וחניכה דאית להו, אשר אינם מתאימים לבני תורה, ואינם מביאים לשום אושר, אלא יש בזה פריקת עול תורה וירידה רוחנית, והוא דבר חמור".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully