וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הורה לתלמידיו: זה מה שתעשו כדי להיות עשירים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 11:56

בשבת הקרובה נקרא את פרשת וישב והאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו מה ניתן ללמוד מהפרשה ומדוע כדאי לנו לזכות רבים בתורה ומצווה, כדי לזכות בשפע ברכות. הנה דבריו

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת וישב שבה התורה מספרת לנו כיצד "וַיֵּשֶׁב יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מְגוּרֵי אָבִיו". האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מסביר כי לומדים מהפרשה שאדם שמזכה את הרבים בתורה ובמצוות - זוכה לשפע וברכה גם בעולם הזה.

וכך אמר הרב פינטו בשיעורו:

אמרו רבותינו הקדושים שיעקב אבינו ישב בארץ מגורי אביו ושם ביקש מהקב"ה לשבת בשלווה, ביקש פרנסה הצלחה, שקט ונחת. צריך להקשות קושיה יעקב אבינו ועשו חלקו ביניהם שתי עולמות, עשו לקח את העולם הזה ויעקב אבינו לקח את העולם הבא, אם כך באיזו זכות ביקש יעקב אבינו את העולם הזה הרי זה שייך לעשו?

אלא אפשר לבאר ולומר, רש"י אומר על הפס' "וְאֶת הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר עָשׂוּ בְחָרָן" (בראשית יב, ה) שאברהם היה מגייר את האנשים ושרה הייתה מגיירת את הנשים, וגם יצחק היה מגייר אנשים. צריך לדעת יסוד גדול, מצוות שאדם עושה בעולם הזה אין שכר בעולם הזה, השכר הוא בעולם הבא. אבל מצוות שאדם מזכה אחרים לקיים תורה ומצוות הוא מקבל עליהם שכר גם בעולם הזה.

איש עשיר עם כסף. ShutterStock
איך נהיה עשירים?/ShutterStock

וכך מסופר על רבי יואל מסאטמר שבכל פעם שהיה קושי או לחץ בפרנסה של הישיבה, הוא היה אומר לתלמידים תצאו לקרב אנשים בתשובה, תצאו לזכות אנשים במצוות. על ידי שמזכים אנשים במצוות זוכים גם לפרנסה וגם שכר לעולם הזה.

ויעקב אבינו כך עשה "וַיֵּשֶׁב יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מְגוּרֵי אָבִיו", יעקב עשה כמו הגיורים של אביו, ובזה שגייר אנשים וקירב אנשים בתשובה ביקש מהקב"ה אף שלא מגיע לי שכר לעולם הבא, אבל בזה שגיירתי אנשים וקירבתי אנשים מגיע לי שכר גם בעולם הזה.

וזה יסוד גדול, אדם שרואה שהמצב של הפרנסה שלו קשה ויש לו דברים לא נוחים בעולם הזה, יזכה אנשים במצוות ועל ידי שמזכה אותם הוא זוכה לשפע ולהצלחה גם בעולם הזה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully