וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים לתלמידי הישיבות: "להתחזק בהתמדת לימוד התורה"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 9:03

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין פרסמו מכתב משותף לקראת חג החנוכה, בו לימוד התורה פוחת בדרך כלל, כיוון שתלמידי הישיבות והכוללים נאלצים להפסיק את לימודם ולהדליק נרות

גדולי ישראל, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, פרסמו הבוקר (ראשון) מכתב חיזוק לתלמידי הישיבות לקראת חג חנוכה, שבו הם קוראים להתחזק בלימוד התורה.

"בימי מלכות יון הרשעה גזרו היונים על ישראל להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך. וברחמי הקב"ה זכו ישראל לישועה, ובזכות הנס שהיה לאבותינו בימים ההם, גם אנחנו בזמן הזה עוסקים בתורמה ומקיימים את המצוות", לשון המכתב.

מכתב חיזוק מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין. יח"צ,
מכתב חיזוק מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין/יח"צ

גדולי ישראל מתייחסים למציאות האקטואלית הנוכחית שבה מבקשים לטענתם להצר את צעדיהם של לומדי התורה וכתבו כי "והנה אף בזמננו קמים עלינו ורוצים לעקור ולבטל את כל הקדוש והיקר לישראל, ויש בזה חילול השם".

"לכן", הוסיפו הרבנים, "מחויבים אנו להוסיף זכויות ולהתחזק בכל הדברים הצריכים חיזוק, ולהרבות בכבוד התורה וגדוליה, ולא ח"ו להיפך שיש בזה חילול השם, ובפרט יש להתחזק בהתמדת לימוד התורה".

הדברים מגיעים על רקע העובדה שבדרך כלל בחג החנוכה לימוד התורה פוחת וזאת מכיוון שתלמידי הישיבות והכוללים נאלצים להפסיק את לימודם ולהדליק נרות חנוכה. בשל כך הדגישו גדולי ישראל את הצורך להרבות בלימוד התורה דווקא בימים אלו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חנוכה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully