וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה כובשת את הרשת: מתנתקים מהסלולרי בזמן ההדלקה

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 14:43

העיתונאית סיוון רהב מאיר יצאה ביוזמה חדשה: מתנתקים מהסלולארי בזמן הדלקת נרות החנוכה. "זוהי חתיכה של שבת באמצע יום חול. זוהי הזדמנות להזכיר לעצמנו שהאור של נרות חנוכה נוצץ יותר מהאור של המסך"

חנוכיה. ShutterStock
חנוכיה/ShutterStock

נסו את זה בבית: מדליקים נרות חנוכה, שרים שירי חנוכה עם המשפחה? נתקו את הפלאפון וכך תמצו לטובה את זמן האיכות הזה. רבים הצטרפו ליוזמה שמובילה העיתונאית סיוון רהב מאיר שהסבירה וסיפרה: "אתמול בחמש ועשרה שמתי את הסלולרי בצד, בהטענה, על מצב שקט. התחלנו להדליק נרות חנוכה. אחרי שגם הילדים סיימו להדליק, ולשיר 'הנרות הללו' ו'מעוז צור', גיליתי שכבר חמישה לשש. 45 דקות קסומות חלפו. ניגשתי לסלולרי ורק בוואטסאפ בלבד חיכו 52 הודעות. יותר מהודעה אחת לדקה".

"יש מנהג עתיק" הוסיפה, "לא לעשות מלאכה בזמן שאחרי הדלקת נרות. נדמה לי שבדורנו המנהג הזה חשוב יותר מסופגניות וסביבונים. זוהי חתיכה של שבת באמצע יום חול. זוהי הזדמנות להזכיר לעצמנו שהאור של נרות חנוכה נוצץ יותר מהאור של המסך. רבי פנחס מקוריץ, מראשוני תנועת החסידות, אמר: 'בחנוכה, בשעת הדלקת נרות, יורד אור הגנוז, ולכן יש לכל אדם לישב (לשבת) אצל הנרות שלו אחר ההדלקה כל החצי שעה'.

"זה לא סתם נר וגפרור. אור גדול מאוד יורד לתוך הבית שלנו, ליד החלון או הדלת. צריך לקבל אותו כראוי. משפט חסידי אחר קובע כי עלינו להקשיב למה שהנרות מספרים לנו. לשם כך צריך לשתוק, להרפות, לא לרוץ ממקום למקום או ממשימה למשימה, אלא להתמקם ליד החנוכייה, ולתת לשלהבות לדבר", כתבה רהב מאיר.

"אתם מוזמנים לנסות את זה היום, בהדלקת הנרות. חנוכה שמח", סיכמה, ואכן הבוקר היא שיתפה את עוקבי הרשתות החברתית כי רבים הצטרפו ליוזמה, להתנתק, ולכבות את המכשיר הסלולרי בזמן הדלקת נרות חנוכה.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully