וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של החופה: החתן התגלה ככפוי טובה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 14:42

מדוע לא כדאי לומר "אין קץ לימי הרעה", משפט שמופיע בשיר "מעוז צור" שמגיע לאחר הדלקת נרות חנוכה? הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הסביר בעזרת משל

חתן מניח טבעת על כלה. ShutterStock
למה החתן היה כפוי טובה?/ShutterStock

בפיוט "מעוז צור", שנאמר לאחר הדלקת נרות החנוכה, משולב המשפט "ואין קץ לימי הרעה". רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשאל האם ראוי כיום לומר את המשפט, שהרי הקדוש ברוך הוא השפיע עלינו טוב ואנחנו בחופשי.

וכך השיב הרב אליהו:

"מילים אלו מתאימות לאדם שנמצא בבית סוהר, מרוחק מהוריו ומכל טוב. כך היינו בחו"ל בשעה שכתבו את המילים של השיר הזה ובימים ההם, המילים הללו היו מאוד נכונות.

המציאות של ימינו היא כזאת שכל כך טוב והקב"ה משפיע על עם ישראל בדור הזה, ולכן זו כפיות טובה לומר: 'אין קץ לימי הרעה'. תחשוב על חתן שתחת החופה, ליד הוריו שגידלו אותו בשפע גדול כל ימיו וליד רעייתו החדשה והשמחה, אומר 'אין קץ לימי הרעה שעברו עליי' - אין לך כופר בטובה יותר ממנו.

אני לא פוסק שאסור לשיר את המילים הללו. אני לא שר אותן, כיוון שזה נראה לי כמו כפירה בטובתו של הקב"ה, שמאיר לנו פנים כל כך.

אני מרגיש שצריך לשיר לה' על הנסים הנפלאים שעשה לנו מאז ועד היום. נסים מופלאים של הארת פנים גדולה, נסים של הצלה כמו שהיו ביציאת מצרים. תזכור, ישראל של היום נחשבת למעצמה צבאית, כלכלית, חקלאית ומדינית. גם מבחינה רוחנית - במדינת ישראל של ימינו יש יותר לומדי תורה ממה שהיו באלפיים השנים האחרונות. איך אפשר לומר 'אין קץ לימי הרעה'?", סיים הרב.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • מעוז צור
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully