וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביתר בנאי חושף: "הדלקתי נר חנוכה ובכיתי"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 9:30

כמו בשיריו ויצירתו מצליח הזמר אביתר בנאי לרגש גם בטקסט שכתב לכבוד חג החנוכה. "אני רוצה להתייחס לחנוכה כמו אל ריטריט של שמונה ימים"

אביתר בנאי. ראובן קסטרו
אביתר בנאי/ראובן קסטרו

הזמר אביתר בנאי פרסם טקסט נוגע שמבקש להעביר את המסר הבא: נצלו את חג החנוכה לעצירה קטנה משאון החיים והתמקדו במה שבאמת חשוב לכם. הטקסט חשוף ומרגש כמו שבנאי יודע לעשות יותר טוב מכולם, בשיריו ובסגנונו.

"אני רוצה להתייחס לחנוכה כמו אל ריטריט של שמונה ימים", כתב בנאי שבשנים האחרונות התקרב ליהדות ולדת. "אני רוצה להפסיק לראות את הסדרה שאני רואה באובססיביות בנטפליקס (שלושה פרקים ברצף ואז בא לי להקיא), אני רוצה לא להכנס לאתרי חדשות. רק לשמונה ימים".

בנאי ממשיך בכתיבתו הקסומה: "יש כל כך הרבה תעתוע, ומעשים מתוך הרגל ולחץ. בחנוכה נדלק משהו בתוכי. ואני צריך פחות לחפש אור וחום בחוץ. מרגיש יותר בן חורין לבחור מחדש. אני רוצה לאכול מאוזן. לא לאכול בין לבין. רק לשמונה ימים. קצת יותר הליכות ביער, קצת יותר זמן עם אשתי. קצת עם כל ילד בנפרד.

"נר הוא ביטוי של חום אינטימי. קירבה עדינה. הוא משהו שקשור ליחסים קרובים. שקטים. חמים. החום הפנימי הזה הוא אוצר. הוא חום שבחורף. (הלוואי שיבוא פה כבר חורף)".

בנאי ממשיך: "להכניס מקל בגלגלים המטורפים של ההרגל שדוחפים אותי שוב ושוב לעשות את אותם הדברים ולא מתוך בחירה אמיתית. כל החנוכיות הדולקות בחלונות. כמו איתותי שפת מורס. 'גם בבית הזה מאמינים באהבה בהתחדשות בניסים', אני עובר מחלון לחלון מהנהן לכל חנוכייה, מאשר. 'קיבלתי, עבור' גם אני מאוהב. בנשמה, באור, בחיים באלוקים, באשתי, בילדים.

"ריטריט של שמונה ימים. יותר חום והתבוננות. ריסטרט למערכת. לעשות את מה שעשיתי אתמול. אבל מחדש. יותר הכרת הטוב על היש שבחיי. יותר מדיטציה. יותר כתיבה. יותר מילים טובות. יותר ארוחות עם המשפחה. ביחד. לשבת בלילה ליד החנוכייה ולקרוא תהילים, כמו סבא. אתמול הדלקתי נר ראשון ובכיתי. מרוב אהבה וגעגועים", הוסיף לסיום.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully