וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים הספרדים: אל תבקרו באתרים שמחללים את השבת

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 12:55

חברי מועצת חכמי התורה ורבנים נוספים פרסמו מכתב בו הם קוראים לחיזוק השבת: "בימים אלו, ימי שבתות החורף הארוכות, בהם כניסת השבת מוקדמת, יש להקפיד ולהיזהר ביותר שלא יגיעו לידי מכשול חס וחלילה"

דתיים מאחור מהגב. ShutterStock
הרבנים קראו להקפיד לא להתקרב לחילול שבת ולצאת בזמן אם יש צורך/ShutterStock

מחזקים את השבת: חברי מועצת חכמי התורה ורבנים נוספים פרסמו הבוקר (חמישי) מכתב בו הם קוראים לחזק את נושא השבת ולהימנע מלפקוד אתרים המחללים את השבת.

במכתב כתבו הרבנים כי "יש להתחזק בימים אלו ימי שבתות החורף הארוכות בהם כניסת השבת מוקדמת להקפיד ולהיזהר ביותר שלא יגיעו לידי מכשול ח"ו, והיוצאים מביתם לשבות בעיר אחרת יעשו זאת בשעה מוקדמת ביותר שלא יגיעו אף לא לחשש חילול השבת וחילול שם שמים".

מכתב הרבנים - שבת. יח"צ,
מכתב הרבנים/יח"צ

כאמור, הרבנים ביקשו שלא לבקר או לרכוש באתרים וחנויות הפתוחים בשבת, משום שהדבר מסייע לעוברי עבירה. כמו כן קראו הרבנים למנהלי מוסדות להקפיד על כך שבעת שהם יוצאים לטיולים עם התלמידים, שלא לבקר במקומות שמחללים את השבת.

עוד הוסיפו במכתבם: "כן מוטלת חובה קדושה על יראי ה' וחושבי שמו להימנע מלבקר באתרים ומקומות שאינם שומרים השבת כהלכתה ובמקומות שאינם מקפידים בגדרי הצניעות ה"י ולא לפרנסם כלל, אף אם הדבר כרוך בטרחה מרובה והוצאות יתירות, ומכאן קריאה לכל מנהלי מוסדות החינוך ומארגני ימי נופש להדיר רגלם ממקומות אלו ויש להקפיד בכך מאוד ואין מזרזין אלא למזורזין".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully