וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בו אירעה המתקפה: נרות חנוכה הודלקו בלונדון

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 19:56

שבוע אחרי שאוטובוס של צעירים יהודים הותקף ברחוב אוקספורד בבירת הממלכה, נערכה במקום הדלקת הנר השמיני בחנוכייה: "חזרנו לומר לעולם שהתשובה של העם היהודי למתקפות של רוע זה אור של שלום, טוב וחסד"

לפני שבוע, ביום שני, נרשמה תקרית אנטישמית מטרידה באחד מהרחובות היותר מרכזיים בלונדון - רחוב אוקספורד. אוטובוס עם גג פתוח שארגנו בית חב''ד לקהילה הישראלית, ועליו "מסיבה מסתובבת" עם צעירים יהודים, תושבי לונדון - הותקף קשות על ידי צעירים שקיללו, ירקו ואף היכו את הנוסעים.

האירוע גרר גל של תגובות גינוי, כשהבולטות שבהן היו תגובותיהם של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ראש עיריית לונדון, סדיק חאן.

אתמול (ראשון), יהודי לונדון סגרו מעגל, כשרבים מהם הגיעו למקום האירוע ובאופן פומבי הדליקו את הנר השמיני של חג החנוכה על גבי חנוכיית ענק.

הדלקת נרות בלונדון. שניאור גליצנשטיין,
חזרו למקום לסגור מעגל/שניאור גליצנשטיין

"חזרנו אמש להדלקת הנר השמיני ברחוב אוקספורד במקום של המתקפה האנטישמית על האוטובוס שלנו לפני כשבוע", סיפר הרב שניאור גליצנשטיין מנהל בית חב''ד לקהילה הישראלית.

לדבריו, "חזרנו לומר לעולם שהתשובה של העם היהודי למתקפות של רוע זה אור של שלום, טוב וחסד. נרות חנוכה מלמדים אותנו שצריכים להתאזר בסבלנות אבל עם התמדה של עוד יום של אור ועוד יום של אור בסופו של דבר אנו נצליח להביס את החושך של השנאה והרוע".

הדלקת נרות בלונדון. שניאור גליצנשטיין,
באנו חושך לגרש/שניאור גליצנשטיין

"הצעירים שהיו על האוטובוס ביחד עם נציגי הקהילה היהודית, הרב ישראל לו, רב בית חב''ד במרכז לונדון - בלומסברי שהפיק את האירוע אמש, נציגי פרלמט, המשטרה וה-CST ועוד רבים שבאו לגנות את גילויי השנאה כלפינו ולהביע את החיבה המיוחדת של לונדון לאור היהדות המאיר באנגליה מזה דורות", אמר הרב.

"חזרנו הפעם עם חנוכיה מלאה, נר שמיני של חנוכה. אור חזק כזה בלב הממלכה ללא ספק ימגר את התופעה. ראינו את חזונו של הרבי מלובביץ מתממש לנגד עיננו. סוף האור לנצח. עם ישראל חי וקיים", אמר.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully