וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדפיקה על הדלת חשפה: השכנה נעצרה על ידי הק.ג.ב

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 13:55

כשעו"ד עירית הלוי ובעלה, ח"כ לשעבר עמית הלוי, דפקו על דלת השכנה ממול והזמינו אותה להדליק נרות חנוכה, הם לא ידעו שמדובר באסירת ציון המפורסמת, רות אלכסנדרוביץ'. העיתונאית סיון רהב מאיר הביאה את סיפור החג המרגש בעמוד הפייסבוק שלה

רותי אלכסנדרוביץ' מדליקה נרות עם השכנים ממול, משפחת הלוי. דף הפייסבוק של סיון רהב מאיר,
רותי אלכסנדרוביץ' מדליקה נרות עם השכנים ממול, משפחת הלוי/דף הפייסבוק של סיון רהב מאיר

שלשום (ראשון) נפרדנו מנרות החנוכה, כתבה העיתונאית סיון רהב מאיר בדף הפייסבוק שלה, אבל הנה רעיון שיכול להמשיך את האור של חנוכה לכל השנה. וכך סיפרה:

שמעתי את הסיפור מעו"ד עירית הלוי, משכונת גבעת משואה בירושלים. היא ובעלה, חבר הכנסת לשעבר עמית הלוי, יחד עם הילדים, דפקו על הדלת של השכנה ממול והזמינו אותה להדלקת נרות. כל מה שידעו עליה זה שהיא עולה מבוגרת מברית-המועצות לשעבר. רק מול החנוכייה שלהם, גילו מי גרה איתם בבניין: זוהי אסירת ציון המפורסמת, רות אלכסנדרוביץ'.

היא נולדה בלטביה, ובגיל 14 הצטרפה להתארגנות יהודית מחתרתית נגד הקומוניסטים. עד שתצליח לעלות, היא הפעילה בניגוד לחוק חוגים ללימוד יהדות ועברית. היא נעצרה על ידי הק.ג.ב ובדירתה נמצאו "חומרים אסורים" רבים, בהם תמונה של גולדה מאיר. לחוקרים ניסתה לספר כי גולדה היא סבתא שלה. הקג"ב חקר אותה במשך כחצי שנה, ואז היא נשלחה לשנה של עבודות כפייה. אחרי הפגנות למענה בכל העולם, היא שוחררה ועלתה ארצה.

וכך, מול הנרות, היא סיפרה השבוע למשפחת הלוי את סיפורם של החשמונאים של דורנו, סיפור שאנחנו לא מספיק מכירים. בית ספר ותנועת נוער בשכונה ששמעו על כך, כבר ביקשו שתגיע לספר גם להם.

אז חנוכה נגמר, ולא בטוח שלשכנים שלכם יש כזה סיפור דרמטי, אבל לכו תדעו כמה אור מסתתר בדלת ממול. כדאי לבדוק.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully