וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתק: למה אנחנו שונאים אנשים מצליחים?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:28

מה גורם לנו לשמוח כשמישהו שמצליח - נופל? הנטייה המגונה הזו מגיעה מקנאה וחוסר הצלחה עצמי, כך הסביר הרב יאשיהו פינטו בשיעור שנתן בלוס אנג'לס. צפו בדבריו

מדוע אנחנו לא אוהבים אנשים שמצליחים? מדוע אנחנו שמחים לראות כיצד המצליחנים נופלים? על פי הסבר מרתק של האדמו"ר הרב פינטו, הנטייה המגונה הזו מגיעה מקנאה ומחוסר הצלחה עצמי.

וכך אמר הרב פינטו בשיעור שמסר לפני מספר ימים בלוס אנג'לס: "מה הבעיה של העולם? אנשים רואים אדם שמצליח - הם שונאים אותו. הרבה מהאנשים שונאים אנשים שמצליחים. למה? למה שונאים? אם כותבים בעיתון רע על המצליחנים - הם קוראים את זה בהשתוקקות ושמחים. על מה אתם שמחים? מה אכפת לכם שפלוני עלה".

"ההסבר הוא", המשיך הרב פינטו, "כי האדם לא יכול להודות שהוא מקנא שאין לו או שהוא לא מצליח, לכן מתי שפוגעים באדם שמצליח - כולם שמחים, כדי לחפות על הכישלונות של עצמם ועל הקנאה ההרסנית".

"זה אחד מהיסודות של הקנאה. מתי שאדם עולה - אנשים שאין להם יראת שמים ואין להם מידות טובות - מבקשים לשאוב את המצליחנים למטה, והם רוצים לראות אותם נופלים. זה אחד הדברים הקשים. הוא לא עשה לך כלום, אתה אפילו לא מכיר אותו, אז למה אתה רוצה לראות אותו למטה? אבל כן, זה מה שישמח אותך, בגלל הקנאה". צפו בתיעוד המלא מדברי הרב פינטו.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully